خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی:

شروع به کار دو شهر جدید در هفته دولت/ مترو هشتگرد امسال افتتاح می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۵۸۸۲۰

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: دو شهر جدید سیراف در عسلویه و تیس در چابهار از هفته دولت شروع به کار خواهند کرد و همچنین تاسیس سه شهر جدید مکران در جاسک،‌ تابناک در لارستان، و کوشک در پارسیان در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، حبیب‌الله طاهرخانی در نشست خبری صبح امروز از تاسیس پنج شهر جدید خبر داد و گفت: در حال حاضر 16 شهر جدید داریم که جمعیت این تعداد شهر به یک میلیون نفر رسیده است.

وی ادامه داد: هفت شهر جدید به جمعیت‌های صدهزارنفری رسیده‌اند که این رقم در اقتصاد شهری بسیار اهمیت دارد و می‌تواند در مسائل شهری صرفه اقتصادی داشته باشد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه سیاست‌ ایجاد شهرهای جدید امروز به مرحله بلوغ رسیده است، ادامه داد: از سال 90 تا 95 میزان رشد جمعیت شهرهای جدید در مقایسه با جمعیت شهری هشت برابر و درمقایسه با رشد جمعیت کشور افزایش 10 برابری داشته و سالیانه رشد 15 درصدی جمعیت در این شهرها را داشته‌ایم.

طاهرخانی با بیان اینکه احتمالا متوسط رشد جمعیت شهرهای جدید به 20 درصد در سال برسد، گفت: سیاست ما این است که رشد جمعیت را در شهرهای جدید افزایش دهیم.

وی افزود: موضوعات حمل و نقل و توسعه نظام دسترسی به ویژه حمل و نقل ریلی در بخش قطارهای برقی و حومه‌ای از مهم‌ترین سیاست‌ها برای افزایش جمعیت هستند. که خوشبختانه در دولت‌های یازدهم و دوازدهم توجه ویژه‌ای به این موضوع شد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افتتاح‌های مسکن مهر در شهرهای جدید در هفته دولت گفت: 16 هزار واحد مسکونی از مساکن مهر را در هفته دولت در شهرهای جدید افتتاح می‌کنیم که رقم افتتاح مساکن مهر در شهرهای جدید به 270 هزار واحد خواهد رسید.

طاهرخانی ادامه داد:‌ به این ترتیب در هفته دولت پنج هزار و 400 واحد در فردیس، چهار هزار واحد در پرند، سه هزار واحد در هشتگرد،‌ هزار و 300 واحد در صدرا، 400 واحد در سهند، 800 واحد در گلبهار به افتتاح خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید همچنین 18 باب مدرسه، دو مرکز بهداشت، دو کلانتری، هفت مسجد و 11 پارک و فضای سبز افتتاح خواهد شد.

طاهرخانی همچنین با اشاره به اتصال شهرهای جدید با قطارهای برقی و حومه‌ای گفت: اگر اعتبارات نقدی فراهم شود قطار برقی گلشهر – هشتگرد در سال 97 به افتتاح می رسد.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه چه میزان اعتبارات نقدی برای افتتاح این قطار نیاز است،‌ گفت: برآورد ما اعتبارات 70 میلیارد تومانی است که بخشی از آن را شرکت می‌پردازد و بخش دیگر را با سازمان برنامه و بودجه به توافق رسیده‌ایم که پرداخت کنیم.

وی ادامه داد: قطار برقی شهر جدید بهارستان – اصفهان هم اوایل سال 99 به افتتاح می‌رسد، قطار برقی گلبهار – مشهد هم پیشرفت فیزیکی مناسبی دارد، قطار برقی تهران – پرند هم شروع کار شده است و ایستگاه پرند آن 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی همچنین در باره قطار حومه‌ای تهران – پرند گفت: در حال حاضر میزان 28 رام قطار در این مسیر در حال تردد هستند.

وی همچنین درباره احداث شهرهای جدید گفت: دو شهر جدید سیراف در عسلویه و تیس در چابهار از هفته دولت شروع به کار خواهند کرد و همچنین تاسیس سه شهر جدید مکران در جاسک،‌ تابناک در لارستان، و کوشک در پارسیان در دستور کار قرار دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز