کد خبر: 657826 A

اکبری:

مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در خصوص بهبود نحوه پراکندگی شعب در شهرستان های محروم و کم برخوردار کشور بیان داشت: خدمات و طرح های تسهیلاتی این بانک به نحوی است که می تواند گره گشای مشکلات نیازمندان واقعی جامعه باشد از این رو سیاست بانک قرض الحسنه مهرایران ایجاد تعادل در پراکندگی شعب به ویژه در شهرستان های محروم کشور است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهرایران، دکتر اکبری، درباره سیاست‌های کلان این بانک گفت: سیاست بانک پوشش و تامین مالی خرد برای رفع مایحتاج ضروری اقشار مختلف جامعه است.

مرتضی اکبری با بیان اینکه جای بانک‌های قرض‌الحسنه در کشور ما خالی بود، گفت: بانک‌های تجاری کشور سیاست‌شان این است که منابع خرد را جمع کنند و به بخش‌های کلان و زیرساختی کشور اختصاص دهند؛ اما سیاست بانک‌های قرض الحسنه‌ای این است که منابع خرد را جمع کرده و دوباره‌ به صورت تسهیلات خرد عرضه کنند که اقشار نیازمند و کم بضاعت جامعه بتواند توزیع مناسب‌تری از ثروت داشته باشند.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با اشاره به تفاوت بانک‌های قرض‌الحسنه با سایر بانک‌ها گفت: منابع قرض الحسنه چون‌که ارزان قیمت است، باید به همان شکل هم تزریق جامعه شود که آسیبی به دریافت کنندگان وارد نشود و بتوانند از پس بازپرداخت آن بر بیایند و این باعث می‌شود که با ارائه تسهیلات چهار درصدی تفاوت‌های چشم‌گیری با نرخ سود بانکی که در جامعه مرسوم است ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: این سیاست بیشتر باعث می‌شود که ما به سمت پوشش نیاز‌های معیشت در ارائه وام ازداوج و کارآفرینی‌های خرد برویم. همچنین با فشاری که می‌توانیم به بخش تقاضا بیاوریم می‌توانیم با پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه از تولید داخلی هم حمایت کنیم، اما نه به شرکت‌های تولید کننده بلکه با وام‌هایی که به مصرف کننده‌ها می‌دهیم می‌توانیم این بخش را هم حمایت کنیم.

این مقام مسئول تاکید کرد: سیاست بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بخش‌های معیشت، وام ازدواج، درمان، حمایت از کالای ایرانی و بحث اقشار مختلف همچون دانشجویان را پوشش می‌دهد. حجم بالایی از مشتری‌ها استقبال کردند و ما بیش از ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر مشتری در بانک‌ داریم که قرار داد و سپرده دارند و حدود ۴ میلیون از آن‌ها فعال هستند و حدود یک‌ میلیون نفر هم فعالیت بانکی کمتری دارند.

وی ابراز داشت: در فعالیت‌های بانکی در چهار ماه گذشته حدود ۳۴۰‌هزار فقره وام، بالغ بر سه‌هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده و برای مدت باقی‌مانده تا آخر سال هم برنامه ریزی کردیم به یک میلیون نفر وام بالغ بر ده هزار میلیارد تومان پرداخت کنیم. در این چهار ماه به هدف خود دست‌ یافتیم.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران با اشاره به شعار سال مبنی بر حمایت از کالای ایرانی گفت: یکی از کارهایی که امسال انجام دادیم حمایت از کالای ایرانی بود و چند قرارداد با شرکت‌هایی بسته‌ایم که شرکت سهامی فرش ایران و شرکت‌های گردشگری از جمله آن‌ها است که نحوه عمل آن‌ به این‌ صورت است که ما وام به بخش تقاضا می‌دهیم و تقاضا وقتی افزایش پیدا کند تولید داخلی هم حمایت می‌شود.

اکبری گفت: در این طرح ها، ما قرارداد سه جانبه ای با تولید کننده و خریدار و بانک می‌بندیم. تولید کننده و فروشنده کالا آن‌ شخص را معرفی می‌کند و ما وام را به حساب فروشنده کالا می‌ریزیم و این مدل مثلثی شکل گرفته و در حال انجام است و شرکت سهامی فرش ایران اولین آن بوده است.

جامعه قرض الحسنه مشکلات سیاست بانک قرض الحسنه مهر ایران
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر