کد خبر: 645592 A

رضایی:

مدیرکل ارتباطات استان تهران با تاکید براینکه سالانه باید ١٢.٥ درصد از مراجعه مردم به دستگاه ها با توجه به خدمات الکترونیک دولت کاهش یابد عنوان کرد:لازم است همه خدمات قابل برون سپاری به دفاتر پیشخوان دولت واگذار شود.

به گزارش ایلنا، رضایی در جلسه شورای اداری استان با اشاره به اثرگذاری مثبت توسعه دولت الکترونیک گفت: یکی از اقدامات مؤثر دولت تدبیر و امید ایجاد شبکه ملی اطلاعات است و موجب تمرکز خدمات دستگاه ها و افزایش ایمنی اطلاعات مربوط به هریک از دستگاه ها شده است.

وی با ارائه گزارشی از شاخص های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در استان تهران در مقایسه با سال گذشته افزود:طول شبکه فیبر نوری استان تهران در ابتدای دولت یازدهم ٧٩٧ کیلومتر  بوده و اکنون به ١١٥٩ کیلومتر رسیده است.

مدیرکل ارتباطات استان تهران ادامه داد:پهنای باند ورودی استان در ابتدای دولت یازدهم ١٠٧ Gbps  و خردادماه امسال به ١٢٠٠ رسیده است و شهرداری های دارای اینترنت پرسرعت در ابتدای دولت یازدهم ٦ شهرداری و اکنون به  تجهیز همه ٤٢ شهرداری در استان تهران رسیده است.

رضایی با بیان این آمار که در حال حاضر ٨ میلیون و ٥٠٠ هزار مشترک تلفن ثابت روستایی و شهری در استان تهران وجود دارد تصریح کرد:١٧ میلیون و ٤٠٠ هزار مشترک تلفن همراه در استان تهران است.

وی ادامه داد:گذرگاه ملی تبادل اطلاعات با ١٠٣ میلیون تراکنش بین دستگاهی نقش مهمی در صرفه جویی اقتصاد ملی به دنبال داشته است.

مدیرکل ارتباطات استان تهران با تاکید براینکه سالانه باید ١٢.٥ درصد از مراجعه مردم به دستگاه ها با توجه به خدمات الکترونیک دولت کاهش یابد عنوان کرد:لازم است همه خدمات قابل برون سپاری به دفاتر پیشخوان دولت واگذار شود.

رضایی در پایان به عملکرد سامانه کار پوشه درباره مکاتبه دستگاه‌‌ها با شهروندان از جمله در ارائه قبوض آب،برق،گاز و تلفن،سکوی دولت همراه درباره ارائه ٣٠٠ خدمات دولتی و سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات اشاره کرد.

دولت الكترونيك
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر