کد خبر: 622694 A

سیدولی‌الله فاطمی گفت: صنعت بیمه پس از تکمیل زیرساختها باید به نوعی‌اعتمادسازی دست بزند تا بازارهای قدیم و جدید یکپارچه شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، سیدولی‌الله فاطمی، از صاحبنظران حوزه فنآوری مالی _ در نخستین نشست راهبردی فنآوران و صنعت بیمه با اعلام این مطلب اظهار داشت: انقلاب صنعتی چهارم در راه است و باید تمامی مختصات و ویژگی‌نهای آن را بررسی و تبیین کنیم.

وی حرکت از شعبه محوری به مشتری محوری را نیاز جدی امروز کشور ما دانست و گفت: هم اکنون در حوزه بانکی میزان مراجعه مشتریان به خودپردازها بیش از شعبه‌هاست و پایانه‌های الکترونیکی و خریدهای اینترنتی نشانه آشکاری از حرکت بانک متناسب با نیاز مشتریان است.

فاطمی با اشاره به تغییر فضای کسب و کار از تولید محور به داده محور، گفت: سازمانها ناگزیرند خود را به گونه‌ای ظرفیت سازی کنند تا برای یک اقتصاد دیجیتالی آماده شوند.

وی افزود: صنعت بیمه پس از تکمیل زیرساختها باید به نوعی‌اعتمادسازی دست بزند تا بازارهای قدیم و جدید یکپارچه شوند.

این کارآفرین برتر در پایان با تاکید بر ضرورت هوشمندسازی خدمات رسانی و توسعه کسب و کارهای دیجیتالی از فعالان صنعت بیمه خواست که به مقوله توسعه فن‌آوری توجه بیشتری نشان بدهند.

ابراهیم کاردگر مدیر عامل بیمه آسیا در ادامه نشست گفت:صنعت باید ریسک‌های بازار تولید و سرمایه را شناسایی کرده و پوشش های متناسبی ارائه دهد.

کاردگر با اشاره به تحولات جدی فضای کسب و کار در آینده، اظهار داشت: صنعت بیمه برای تسریع در خدمات، افزایش کارایی و سود به فنآوری گرایش پیدا کرده و در حال حاضر در عرصه بازارسازی توقعات بالاتری از نرام افزارهای بیمه‌ای دارد.

مدیرعامل شرکت بیمه آسیا با تاکید بر اهمیت فن آوری‌های نوین در توسعه صنعت بیمه گفت: باید این حقیقت را بپذیریم که مرز بین دانش ها برداشته شده و دانش بین رشته‌ای ، توسعه اقتصادی را به دنبال خواهدداشت.

وی "کلان داده‌ها" را نیز عامل دیگری برای توسعه صنعت بیمه ارزیابی کرد و افزود: ما باید کسانی را تربیت کنیم که اطلاعات پراکنده را به دانش تبدیل کنند چرا که داده‌های فاقد تحلیل ، ارزش چندانی ندارد.

احمدرضا ضرابیه( مدیر عامل بیمه سامان) در ادامه نشت در مورد اهمیت فن آوری گفت:شبکه های اجتماعی ، انتقال اطلاعات را سرعت بخشیده‌اند و خدمات نوین آنان توقع مصرف کننده ایرانی را بالا برده است.

مدیرعامل شرکت بیمه سامان که در نخستین نشست راهبردی فنآوران و صنعت بیمه سخن می‌گفت با اشاره به این مطلب افزود: مشتریان صنعت بیمه همان هایی هستند که از خدمات دیجیتالی بانک ها و شبکه های ارتباطی استفاده می‌کنند و بنابراین همین توقعات را هم از صنعت بیمه دارند.

وی تصریح کرد: صنعت بیمه باید در این مسیر قدم های بلندتری بردارد و نگاهی تازه به کسب و کار خود داشته باشد وگرنه از قافله اقتصاد جا می‌ماند.

وی کاهش سود شرکت های بیمه‌ای را نشانه کهنگی سیستم های بیمه ای دانست و گفت: مدل کسب و کار سنتی محکوم به نابودی است و راهی جز مجهز شدن به فنآوری وجود ندارد.

ضرابیه به ضرورت تکمیل زیرساخت ها از سوی شرکت فنآوران اطلاعات خبره، اظهار داشت: چهل هزار کارآفرین در صنعت بیمه داریم که باید از ایده های آنان حمایت کنیم.

ضرابیه افزود: فن‌آوری به محصولات بیمه‌ای عمق می‌دهد و عملیات بیمه‌گری را تسهیل می‌کند.

وی تصریح کرد: محصول بیمه‌ای معمولا محصول جذابی نیست بلکه یک اضطرار است و به همین خاطر باید در طراحی و عرضه آن از تمامی ابزارهای ممکن استفاده کنیم.

مدیرعامل بیمه سامان در پایان گفت: صنعت بیمه باید نیازهای خود را  برای شرکت های نرم افزاری تبیین کند تا متناسب با این نیازها آماده کنند.

 نعمتی مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی در اولین نشست راهبردی فناوران و صنعت بیمه بر سرمایه گذاری در حوزه ITصنعت بیمه تاکید کرد و گفت: این سرمایه گذاریها در صنعت بیمه هزینه محسوب نمی شود چرا که ما هنوز فاصله زیادی تا سطح مطلوب داریم.

وی افزود: اگر ما در این حوزه سرمایه‌گذاری و سرعت بیشتری نداشته باشیم قطعا به مشکل برخواهیم خورد.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی از سامانه سنهاب به عنوان یک ابزار نظارتی و تنظیم کننده روابط درون صنعت بیمه و نهادهای مرتبط با صنعت بیمه یاد کرد و گفت: یکی از وظایف اصلی ما در بیمه مرکزی به روز رسانی این سامانه است و نیازمند  توسعه بیشتر است که بخش بزرگی از آن مستلزم همکاری و تعامل میان بیمه مرکزی و شرکت‌های بیمه است.

 نعمتی در این نشست با تقدیر از زحمات شرکت فناوران خبره گفت: سایر شرکتهای فناوری نیز باید به این صنعت ورود پیدا کنند و با طرح و ایده‌های جدید به شکوفایی صنعت بیمه کمک کنند.

وی افزود: با به روزرسانی سامانه سنهاب امکان رصد آنلاین اطلاعات و امار بیش از پیش فراهم می‌شود.

 

انقلاب صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات کسب و کار بازارسازی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر