کد خبر: 600297 A

وزیر صنعت،معدن و تجارت با بیان اینکه در عرصه تبلیغات کالای ایرانی دارای شبکه های جوان گسترده ای شده ایم، گفت: شبکه ایران کالا گفتمان سازی برای اقتصاد مقاومتی را پررنگ تر می کند و ما نیز در مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت از برند سازی در اقتصاد ایران حمایت جدی خواهیم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از شاتا، محمد شریعتمداری، در مراسم افتتاح رسمی شبکه "ایران کالا" در مرکز همایش های صدا و سیما افزود: این شبکه گفتمان سازی برای اقتصاد مقاومتی را پررنگ تر می کند و در این راه قدم برمی دارد به نمایندگی از مجموعه بزرگ صنعت، معدن و تجارت از صدا و سیما برای این کار تشکر می کنم.

وی با یادآوری رشد منفی ۱۰ درصدی صنعت در سال های گذشته در دو سال پیاپی،تصریح کرد: این شاخص با گذشت زمان به همت صنعتگران و علی رغم فشارهای نظام سلطه از سال ۹۲ مجددا روند روبه رشد و مثبت گرفته است.

شریعتمداری با بیان اینکه در ۱۰ ماهه گذشته بیش از ۴ هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی آغاز به کار کرده است، گفت: در صنعت رویش و ریزش وجود دارد که در این سالها رویش از ریزش فزونی گرفته است. از سوی دیگر در ۱۰ ماهه شاهد تقاضای تاسیس ۱۶ هزار و ۶۰ واحد صنعتی جدید بودیم که نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ۲۳ درصد افزایش داشته که نشان دهنده امیدواری به آینده صنعت است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به وجود حدود ۸۵ هزار واحد صنعتی در کشور، اضافه کرد: بالای ۸۰ هزار واحد این واحدهای صنعتی کوچک و متوسط است و نزدیک به ۴۰ هزار واحد آن در شهرک ها و نواحی صنعتی قرار دارند.

شریعتمداری نوسازی صنعتی را از اولویت های مهم صنعت کشور دانست و ادامه داد: ۳۲ هزار میلیارد ریال در بودجه ۹۷ برای نوسازی و بهسازی صنعتی با همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته شده است. از سوی دیگر در بودجه ۹۷ حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان منابع برای مشوق های صادراتی و ورود به بازارهای جهانی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه با گسترش it و ict تبلیغات در شبکه های اجتماعی، فضای وب و وبلاگها شکل گرفته است،تصریح کرد: اما تبلیغات هدفمند در قالب پلت فرم های تلویزیونی با استفاده از چهره های مشهور کشور و جلوه های هنری همچنان جایگاه خود را دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید بر راه اندازی سایت اینترنتی پرقدرت این شبکه را از نکات قابل توجه دانست و گفت: برند سازی مهم است اما فرهنگ مصرف کالای ایرانی بیش از تبلیغ یک برند خاص باید مورد توجه واقع شود و با تبلیغ واقعی و مردم پسند، فرهنگ بازاریابی ایرانی باید در بین مردم توسعه یابد . علاوه بر تبلیغ کالا باید فرهنگ سازی نیز انجام شود.

شریعتمداری با اشاره به اینکه در عرصه تبلیغات کالای ایرانی دارای شبکه های جوان گسترده ای شده ایم، افزود: پویش "آری به کالای ایرانی" در تبلیغات شبکه های مجازی بسیار گسترده شد. ما نیز شورای حمایت از برندسازی را در مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت حمایت می کنیم و از برند سازی در اقتصاد ایران حمایت جدی خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی در خدمت شبکه ایران کالا برای توسعه این شبکه است، اضافه کرد: این سازمان با به کارگیری NGO ها، همکاری با شهرداری ها، برگزاری نمایشگاه ها در این راه کمک می کند.

وزیرصنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه استارت آپ های کشور به زودی در راس تولید کنندگان درآمد و ثروت در اقتصاد ایران جایگاه ویژه ای پیدا خواهند کرد و به تبلیغات در سایر صنایع کوچک کمک می کنند، گفت: توانایی در ایجاد ارزش افزوده در بین جوانان وجود دارد، این توانایی شاید کمتر در تاریخ ایران شناسایی شده است.

شایان ذکر است که آیین تجلیل از همراهان پویش ملی #ما_حمایت_میکنیم در مراسم افتتاح رسمی شبکه "ایران کالا" با حضور وزیر "صنعت،معدن و تجارت" در مرکز همایش های صدا و سیما نیز برگزار شد.

در این آیین داریوش ارجمند(بازیگر پیشکسوت)، حمید استیلی(مربی فوتبال)، پوران درخشنده( کارگردان سینما)، حمید گلریز( خواننده) و عزت اله مهرآوران( بازیگر سینما و تلویزیون) به پاس حمایت از کالای تولید داخل و مشارکت در پویش #ما_حمایت_میکنیم مورد تقدیر قرار گرفتند.

 

 

اقتصاد ایران اقتصاد مقاومتی ایران صنعت معدن و تجارت وزارت صنعت معدن و تجارت
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر