کد خبر: 561447 A

نائب رئیس انجمن واردکنندگان خودرو:

مرشد سلوک گفت: وقتی که شرایط این گونه است هیچ رقابتی برای خودروی داخلی ایجاد نمی‌شود.

کوروش مرشد سلوک، نائب رئیس انجمن واردکنندگان خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با بیان این مسئله که  هر دستورالعملی که برای واردات خودرو صادر می‌‌شود یک سری تبعات  برای خودروهای داخلی دارد، اظهار داشت: یکی از دلایل عدم اشراف به موضوع و عدم مشورت گرفتن است.

وی گفت: ما با وزارتخانه در ارتباط هستیم، مطلع هستیم که 30 درصد از این موارد موضع‌گیری سیاسی نیست عملکرد بازار داخلی به نحوی بوده  که هیچ وقت هیچ خودروی وارداتی با هر مدلی قابل رقابت با خودروی داخلی نبوده است و اکثر مردم خودروی 10 سال کارکرده خارجی را به خودروی داخلی ترجیح می‌دهند. به همین دلیل بازار دست دوم، بازار سیاه و آشفته است.

مرشد سلوک تصریح کرد: طی 10 سال گذشته روند به نحوی بود که وقتی خودرویی خریداری می‌کردیم به مرور زمان افزایش قیمت پیدا می‌کرد. یعنی به ویژه برای خودروی خارجی که با مرور زمان هم استفاده می‌شد و هم ارزش افزوده پیدا می‌کرد.

وی در پایان افزود: الان با دستورالعمل‌های ابلاغی ،خودرو به کالای سرمایه‌ای تبدیل شده است. به این معنا که با اطمینان از افزایش قیمت در سال بعد خودرو را خریداری می‌کنند و به با دید سرمایه‌ای، یک سال بعد اقدام به فروش می‌کنند که تا وقتی که شرایط این گونه است هیچ رقابتی برای خودروی داخلی ایجاد نمی‌شود.

افزایش قیمت خودرو رقابت سرمایه وزارتخانه
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر