خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

تهیه جهیزیه برخی زوج‌ها از سمساری‌ها/ مردم به فکر تغییر لوازم خانه نیستند

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۴۹۹۹

رئیس اتحادیه سمساران و امانت فروشان خاطر نشان کرد: قیمت لوازم خانگی در 2 سال اخیر افزایش قابل توجهی را تجربه را کرد و این یک واقعیت اجتماعی است که برخی از زوج‌ها برای تهیه مایحتاج زندگی به سمساری‌ها مراجعه می‌کنند البته این موضوع چندان در بین زوج‌ها مرسوم و فراگیر نشده است اما نمی‌توان گفت که اصلا وجود ندارد.

داود عبداللهی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با اشاره به افت توان خرید لوازم خانگی نو، گفت: امروز مابه‌التفاوت تبدیل کالای دسته دوم به کالای نو برای بسیاری از خانواده‌ها سنگین شده است از این‌رو تا کالای آنها کاملا فرسوده نشود آن را تعویض و تبدیل به احسن نمی‌کنند و همین موضوع بر بازار سمساری‌ها تاثیر مستقیم گذاشته است این در حالیست که در گذشته مردم حداقل چند سال یکبار وسایل خانه خود را نو می‌کردند.

وی با تایید خبر خرید جهیزیه از سوی تعدادی از زوج‌های جوان از سمساری‌ها، گفت: قیمت لوازم خانگی در 2 سال اخیر افزایش قابل توجهی را تجربه را کرد و این یک واقعیت اجتماعی است پ که برخی از زوج‌ها برای تهیه مایحتاج زندگی به سمساری‌ها مراجعه می‌کنند البته این موضوع چندان در بین زوج‌ها مرسوم و فراگیر نشده است اما نمی‌توان گفت که اصلا وجود ندارد و زوج‌هایی که توان مالی آنها کم است برای شروع زندگی کالای دسته دوم خریداری می‌کنند.

رئیس اتحادیه سمساران و امانت فروشان با اشاره به رکود حاکم بر بازار، ادامه داد: قیمت لوازم خانگی بالا و توان خرید مردم کم و همین موضوع بازار را در شرایط رکود برده است. اما به نظر می‌رسد مهم‌ترین عامل رکود بازار بلاتکلیفی مردم باشد چراکه چندان به فکر تغییر لوازم خانه نیست از این‌رو بازار سمساری‌ها خوب نیست.

عبداللهی با بیان اینکه قیمت کالای دسته دوم به صورت توافقی تعیین می‌شود، افزود: رضایت فروشنده در نرخ فروش تعیین‌کننده است و تا نظر فروشنده جلب نشود جنسی خرید و فروش نخواهد شد؛ امروز فروشندگان آگاه شده‌اند و حدود قیمت‌ لوازم خانگی را می‌داند و برای فروش یک کالا حداقل از چند سمسار دعوت می‌کنند که نرخ بر کالایی آنها بگذارد و تا به قیمت اصلی و واقعی نرسند کالای خود را نمی‌فروشند.

این فعال صنفی با اشاره به داغ شدن بازار خرید و فروش کولرهای آبی و گازی، تصریح کرد: مراجعه برای خرید کولرهای گازی دسته دوم در روزهای گذشته افزایش پیدا کرده است چراکه مصرف برق و آب این کولرها مناسب است از این‌رو این کالا در بورس  خرید و فروش کالاهایی روزانه سمساری‌ها شده است. افزایش قیمت جنس نو تاثیر خود را بر قیمت کالاهای دسته دوم می‌گذارد سمسارها نیز کالای دسته دوم را می‌خرد و از آنجایی که فروشنده قیمت‌ها را دارد به راحتی و با نرخ پایین کالایی خود را نمی‌فروشد.

به گفته عبداللهی؛ کالای دسته دوم نرخ مصوب ندارد و نرخ کولر آبی در سمساری‌ها حداقل بین 3 تا 4 میلیون تومان است و کولرهای گازی دسته دوم 15 میلیون تومان به بالا خرید و فروش می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز