خبرگزاری کار ایران

وزیر جهاد کشاورزی:

هفتم فروردین اولین خوشه‌های طلایی گندم برداشت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۳۱۹۰

وزیر جهادکشاورزی موعد برداشت گندم امسال را هفتم فروردین و شروع آن را گندم‌زارهای سیستان و بلوچستان اعلام کرد.

به گزارش ایلنا از وزارت جهاد کشاورزی، سیدجواد ساداتی‌نژاد گفت: بارش‌های خوب و اقلیم مناسب در سال زراعی جاری، نویدبخش شرایط مطلوب در تولید محصولات کشاورزی است.

وی افزود: با تلاش زیاد کشاورزان و تولید کنندگان بخش کشاورزی با وجود خشکسالی در سال گذشته، رشد خوبی داشتیم.

وزیر جهاد کشاورزی به شرایط مطلوب محصول گندم در سال گذشته اشاره و بیان کرد: با توجه به حمایت‌های دولت در کود، خرید تضمینی و قیمت‌گذاری مناسب گندم در سال گذشته علی‌رغم کم‌آبی رشد داشته‌ایم.

وی افزود: در سال زراعی گذشته در غلات ۱۷ درصد و در باغبانی ۷ درصد افزایش تولید داشته‌ایم و با عنایت به شعار سال و دستور موکد مقام معظم رهبری‌، برنامه‌ریزی خواهیم کرد و امیدواریم کشاورزی کشور امسال نیز همچون گذشته در آزمون‌ها سربلند باشد.

ساداتی‌نژاد از آغاز برداشت گندم در کشور خبر داد و افزود: از هفتم فروردین ماه برداشت خوشه‌های طلایی گندم از شهرستان پیشین سیستان و بلوچستان آغاز خواهد شد و با وضعیت اقلیمی کشور، امیدواریم امسال شرایط خوبی در تولید محصولات راهبردی از جمله گندم تجربه کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی به افزایش ۲۶ درصدی صدور اسناد اراضی کشاورزی در دولت سیزدهم اشاره و خاطرنشان کرد: در ابتدای دولت سیزدهم تنها ۴ درصد اراضی کشاورزی دارای سند بود و در طول یک سال و نیم گذشته، ۲۶ درصد افزایش داشته‌ایم که رکورد فوق‌العاده‌ای است.

به گفته وی، در حال حاضر ۳۰ درصد اراضی کشاورزی صاحب سند شده‌اند.

ساداتی‌نژاد اظهار امیدواری کرد؛ تا پایان سال ۱۴۰۲، رفع کامل تداخلات اراضی کشاورزی با اراضی ملی تحقق یابد و کل اسناد اراضی کشاورزی به کشاورزان تحویل داده شود.

وی افزود: برای تسریع در این امر و رقابت بین استان‌ها، امسال جشن سنددار شدن اراضی را در روستاها، شهرها و استان‌ها برپا می‌کنیم تا به اهداف تعیین شده دست یابیم.

وزیر جهادکشاورزی در خصوص تبدیل وضعیت ایثارگران گفت: در این مورد کمیته‌ای راه‌اندازی شده و این‌ موضوع با حساسیت پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز