خبرگزاری کار ایران

باید گام جدی‌تری برای توسعه روابط ایران و آفریقا برداشته شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۸۰۳۰

وزیر راه و شهرسازی گفت: ایران و آفریقا باید با ارائه خدمات و شناسایی نیازمندی‌های مقابل، گام جدی‌تری در توسعه سرمایه‌گذاری‌ها و تجارت بردارند.

به گزارش ایلنا از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش در اجلاس بین‌المللی همکاری‌های علمی اقتصادی ایران و غرب آفریقا، با بیان اینکه اراده کشورها باید بر توسعه هر چه بیشتر همکاری‌های دو جانبه قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: در این نشست باید به نتایج خوبی دست یابیم که محرک توسعه روابط اقتصادی ایران و آفریقا باشد.

وی با بیان اینکه ایران روابط اقتصادی مختلفی با غرب آفریقا داشته و دارد، خاطرنشان کرد: با این وجود حجم و آمار تجاری به میزان انتظارها پیش نرفته است؛ در سال‌های گذشته زمینه همکاری بسیاری مانند توسعه زیرساخت، ساخت مسکن، نیروگاه، پالایشگاه و کشت فراسرزمینی مورد توجه قرار گرفته است.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: ایران در همه زمینه‌ها از تجربه کافی، نیروی متخصص و تولیدات استاندارد در زمینه‌هایی از جمله ماشین‌آلات، خدمات فنی و مهندسی، زیرساخت پالایشگاهی، حمل و نقل، مسکن، سدسازی، جاده شهرسازی، گردشگری، ریلی و توسعه ریلی، ساخت فرودگاه و بهداشت و درمان برخوردار است.

بذرپاش با تاکید بر اینکه ایران و آفریقا باید با ارائه خدمات و نیازمندی‌های مقابل گام جدی‌تری در توسعه سرمایه گذاری و تجاری بردارند، اظهار داشت: شرکت‌های فنی و مهندسی رشد قابل توجهی داشتند و می‌توانند به صورت موثر در بخش‌های نفت، گاز، تولیدات معدنی، ساخت سد نیروگاه‌ها، کشت فرازمینی سرزمینی، دارو و تجهیزات پزشکی با غرب آفریقا همکاری کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز