خبرگزاری کار ایران

امضای قرارداد اجرای پروژه اتصال شبکه برق شورای همکاری به عراق

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۸۳۲۹

قرارداد اجرای پروژه اتصال شبکه برق عراق به کشورهای شورای همکاری امروز در مقر سازمان اتصال برق شورای همکاری در دمام امضا شد.

به گزارش ایلنا از نشریه «الوطن» بحرین، این قرارداد با حضور مدیر اجرایی این سازمان و نمایندگان شرکت‌های ذی‌ربط و نمایندگان وزارت برق عراق امضا شد.

بر اساس این گزارش، این قرارداد در فاز اول به تأمین برق در مناطق جنوبی عراق و استان بصره کمک می‌کند و در فازهای بعدی عرصه را برای مبادله برق میان عراق و این کشورها و صادرات آن در چارچوب بازاری منطقه‌ای و عربی و تضمین پایداری خدمات برق در همه زمان‌ها ممکن می‌کند.

به موجب این قرارداد خط اتصال برق دوگانه با توان 400 کیلوولت از نیروگاه وفره کویت به نیروگاه فاو در بصره به طول 295 کیلومتر و با ظرفیت 500 مگاوات ساخته می‌شود که در فاز بعد به 1800 مگاوات می‌رسد.

اجرای فاز اول پروژه 24 ماه زمان و 220 میلیون دلار هزینه خواهد داشت.

عراق و شورای همکاری در ژوئیه 2022 در حاشیه نشست جده قرارداد نهایی اتصال شبکه برق دوجانبه را امضا کردند.

هزینه این پروژه را صندوق توسعه اقتصادی کویت و صندوق توسعه قطر تأمین می‌کنند.

پیش از این عراق اعلام کرده بود که به همه تعهدات خود برای کشیدن این شبکه در خاک عراق عمل کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز