خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان شیلات مطرح کرد:

تولید ۲۳۸ تن میگو از پساب‌های نیشکر

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۱۰۲۹

رئیس سازمان شیلات خاطر نشان کرد: سازمان شیلات توانست از آب‌های نامتعارف از جمله پساب نیشکر 238 تن میگو تولید و صادر کند و نشان می‌دهد که توانسته استانداردهای صادراتی را اخذ کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، حسین حسینی در نشست ویژه ارگان‌های دریایی، عدد تولید میگو در کشور را حدود 57 هزار تن دانست و افزود: پنجره توسعه ما در بخش دریا و تنوع آبزی‌پروری بر پایه دانش روز است.

وی با بیان اینکه سازمان شیلات نخستین معاونت وزارت کشاورزی بود که اولین جلسه را با معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور تشکیل داد، گفت: سازمان شیلات به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کمیته تخصصی شرکت‌های دانش بنیان شیلات را تشکیل داد و ما برای تجاری سازی صنعت شیلات تلاش می‌کنیم.

معاون وزیر کشاورزی ادامه داد: توانستیم از آب‌های نامتعارف از جمله پس‌آب نیشکر 238 تن میگو تولید و صادر کنیم و صادرات آن نشان می‌دهد که تولید آن توانسته است استانداردهای صادراتی را اخذ کند.

رئیس سازمان شیلات با اشاره به شوری آب برخی مزارع پرورش آبزیان در آذربایجان غربی، خاطر نشان کرد: 4 اولویت را در سازمان شیلات ایران تنظیم شده است این اولویت‌ها عبارتند از افزایش بهره‌وری، مکانیزاسیون کردن مزارع، رفتن به حوزه دریا، نرم‌افزاری به ویژه در زنجیره تولید. نیازهای ما فهرست شده است و امیدواریم که بتوان همه با هم یک اقدام تحولی شایسته انجام بدهیم.

حسینی با بیان اینکه نیاز ما به شرکت‌های دانش بنیان غیر قابل انکار است، گفت: اولویت نخست بهره‌گیری از دانش‌ شرکت‌های داخلی است و در گام‌های بعد تلاش می‌کنیم که از کشورهای خارجی نیز بهره‌ بگیریم.

این مقام مسئول با اشاره به تلاش‌های سازمان شیلات در شهرهای شیلاتی، گفت: توسعه سواحل مکران را پیش می‌بریم و در آنجا امید به توسعه تخصصی شیلات داریم  در بندر شهرهای شیلاتی مطالعاتی انجام شده است ما تلاش داریم که بندر را از یک مرکز به پهنه ارتقا بدهیم. بحث امنیت غذایی پایه‌های تولید داخلی ارزان و منطبق با ظرفیت‌های زیستی در دستور کار ماست تا در آینده به اقتدار تولید غذایی که دور از دسترس نیست دست بیابیم.

رئیس سازمان شیلات عدد صادرات محصولات  شیلاتی را حدود 566 میلیون دلار دانست و افزود: درسال جاری صادرات از لحاظ ارزشی حدود 67 درصد رشد کرده است.

معاون وزیر کشاورزی با اشاره به تولید تخم چشم زده ‌ماهی، اذهان کرد: سال‌های گذشته نیاز ما  از طریق واردات تامین می‌شد اما امسال 372 میلیون قطعه در 47  مزرعه بخش خصوصی تولید شده است که تولید ما در این بخش نسبت به سال گذشته 220  درصد رشد کرده است.

 در این نشست تفاهم‌نامه همکاری مشترک سازمان شیلات ایران با ستاد توسعه زیست فناوری منعقد شد؛ موضوع تفاهم‌نامه عبارت است همکاری‌های مشترک برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های طرفین به منظور کمک به توسعه و ترویج فناوری جدید و دانش بنیان و ایجاد مراکز رشد نوآوری و فناوری در حوزه شیلات و آبزیان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز