خبرگزاری کار ایران

شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گزارش داد؛

سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیون دلاری ایران در بندر سالیانکا روسیه

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۴۳۹۴

رونق کریدور شمال-جنوب وابسته به توسعه تجارت با کشور‌های حاشیه دریای خزر به ویژه روسیه است. این کشور سالیانه ۳۰۰ میلیارد دلار واردات دارد و بازار بزرگی محسوب می‌شود. بر این اساس است که برای توسعه هرچه بیشتر کریدور شمال-جنوب تمرکز فعالان اقتصادی و حمل و نقلی کشور بر این کشور معطوف است. در این میان گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گامی بلند در این جهت برداشته و آن هم در اختیار گرفتن راهبری بندر سالیانکای روسیه در حاشیه دریای خزر است.

به گزارش ایلنا، طبق گزارش شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، بندر سالیانکا ۲۰ درصد از حجم عملیات بندری در بنادر استان آستاراخان روسیه را به خود اختصاص داده است. مساحت کل بندر ۱۵۰ هزار متر مربع است که با موافقت نخست وزیر جمهوری فدراتیو روسیه به زودی سه هزار هکتار به آن افزوده شده و به رقم ۱۸۰ هزار متر مربع ارتقاء خواهد یافت؛  این بندر دارای پنج اسکله است و ظرفیت انبار‌های سرپوشیده بندر سالیانکا ۱۱ هزار و ۶۰۰ تن ارزیابی شده است که از این مقدار مساحت انبار کالا‌های وارداتی هفت هزار متر مربع است که در پایان طرح توسعه بندر از سوی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران که در حال اجرا است، به ۱۷ هزار متر مربع خواهد رسید.

میزان سرمایه‌گذاری صورت گرفته در بندر سالیانکا از سوی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران حدود ۱۰ میلیون دلار است که بخشی از این رقم صرف خرید شناوری با قابلیت حمل ۲۷۰ دستگاه کانتینر شده است که قسمت اعظم هزینه خرید آن، از طریق اعتبارات بانکی روسیه تامین خواهد شد. برخی از تجهیزات نو مورد نیاز در بندر نیز با سرمایه گذاری صورت گرفته، تهیه شده‌اند. اسکله‌ها و جاده‌های داخلی بندر کاملاً بازسازی شده‌اند و با نصب صفحات بتنی ۱۰ هزار متر مربع از محوطه گمرکی، بهسازی شده و محوطه مناسبی برای عملیات کانتینری فراهم شده است.

میزان عملیات تخلیه  و بارگیری این بندر تا پیش سرمایه گذاری صورت گرفته ۵۰ هزار تُن در ماه بوده است که انتظار می‌رود با سرمایه‌گذاری صورت گرفته این رقم تا ۷۰ درصد افزایش یافته و به رقم ۸۵ هزار تن عملیات تخلیه و بارگیری در ماه برسد.

 طی ۹ ماهه سال جاری میلادی ۴۷۰ هزار تن عملیات بندری در بندر انجام شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایش نشان می‌دهد و عمده این کالا‌ها مبادلات تجاری ایران و روسیه بوده‌اند.

کالای وارداتی از ایران به بندر سالیانکا طی مدت یاد شده ۳۵ هزار تن بوده که این رقم نسبت به سال قبل ۴۵ درصد رشد داشته است همچنین حمل کانتینری بار نیز در ۹ ماهه سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵۰ درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز