خبرگزاری کار ایران

بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا در مسیر رکود

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۷۴۹۲

محققان موسسه اقتصاد جهانی کیل روز پنجشنبه هشدار دادند که اقتصاد آلمان در سال آینده به سمت کاهش شدید پیش می رود.

به گزارش ایلنا از راشاتودی، اقتصاد آلمان در یک روند نزولی قرار دارد. جهش اخیر قیمت برق و گاز، قدرت خرید خانوارها را کاهش داده و منجر به کاهش هزینه‌های مصرف کننده خصوصی شده است. علاوه بر این، کندی اقتصاد جهانی نه تنها صادرات، بلکه فعالیت سرمایه گذاری را نیز کاهش خواهد داد. در نتیجه، اقتصاد آلمان یک بار دیگر به سمت رکود می‌کند، در زمانی که تازه از بحران مربوط به بیماری همه‌گیر بهبود می‌یافت.

تحلیلگران اعلام کردند در حالی که در پیش‌بینی تابستانی خود فرض می‌کردند که « به‌رغم فشارها، بهبودی غالب خواهد شد» و افزایش شدید تولید ناخالص داخلی را پیش‌بینی کردند، نگرانی‌های ماندگار در مورد حوزه انرژی، آنها را مجبور کرد انتظارات خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

اکنون برآورد می‌شود که تولید ناخالص داخلی در سال جاری تنها ۱.۴ درصد افزایش یابد. همچنین پیش بینی می‌شود در سال ۲۰۲۳، این رقم به ۰.۷ درصد کاهش یابد در حالی که قبلاً این موسسه رشد ۳.۳ درصدی را برای اقتصاد کشور در سال آینده را پیش بینی کرده بود.

محققان همچنین انتظار دارند تورم امسال به ۸ درصد و در سال ۲۰۲۳ به ۸.۷ درصد افزایش یابد.

پیش‌بینی می‌‌شود هزینه واردات انرژی آلمان در سال جاری ۱۲۳ میلیارد یورو و در سال آینده ۱۳۶ میلیارد یورو دیگر افزایش یابد و در نتیجه، تولید صنعتی کشور احتمالاً کاهش خواهد یافت.

همچنین پیش‌بینی می‌شود که قدرت خرید خانوارهای خصوصی ۴.۱ درصد کاهش یابد که شدیدترین کاهش ثبت شده از زمان اتحاد مجدد آلمان در سال ۱۹۹۰ است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز