کد خبر: 773477 A

مدیرعامل آبفای گیلان به ایلنا خبر داد:

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان گفت: نقشه تراکم تماس های برقرار شده با واحد 122 با موضوع کمبود فشار آب یا قطع آن تهیه شد که با این اقدام شناسایی مناطقی که بیشترین کاهش فشار در ایام پیک مصرف را دارند، میسر شد.

سید محسن حسنی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در رشت اظهار داشت: بر اساس آمار، متوسط تولید آب در استان حدود 5 هزار و 115 لیتر بر ثانیه بوده که در لحظات اوج تقاضا، تمامی منابع تامین آب استان با ظرفیت کامل در مدار بهره برداری قرار می گیرند و در حدود 6000 لیتر بر ثانیه آب را به شبکه تزریق می‌کند. با این وجود نقاطی از شهرهای پر تراکم استان با کمبود فشار و بعضاً قطع آب مواجه می شوند.

وی با بیان اینکه به منظور آمادگی و رفع مشکل ، شرکت آب و فاضلاب شهری استان گیلان ، شناسایی نقاط ضعف شبکه و تبدیل آنها به نقاط قوت را در برنامه کاری خود قرارداد گفت: در همین راستا ابتدا نقشه تراکم تماس های برقرار شده با واحد 122 با موضوع کمبود فشار آب یا قطع آن تهیه شد که با این اقدام شناسایی مناطقی که بیشترین کاهش فشار در ایام پیک مصرف را دارند، میسر شد.

حسینی با تاکید بر اینکه افزایش تولید و کاهش هدر رفت در سطح استان جهت رفع مشکلات موجود و افزایش کیفیت خدمات ارائه شده به مشترکین از نظر کمی و کیفی مهمترین اقدامات آبفای گیلان را شامل می شوند افزود: در این راستا ابتدا افزایش تولید منابع زیرسطحی موجود با ویدئو متری، لایروبی، بهسازی و مهندسی مجدد منصوبات چاهی به میزان 380 لیتر بر ثانیه در سطح استان در دستور کار قرار گرفت که طی سال گذشته بهسازی، لایروبی و مهندسی مجدد منصوبات سر چاهی 17 حلقه از چاه هایی را که با کاهش دبی مواجه شده بودند، بازسازی و بهسازی فیلترهای شنی 5 باب تصفیه خانه، تحویل سه حلقه چاه از آبفار برای تحت پوشش قراردادن مناطق حاشیه شهر و تجهیز و راه‌اندازی سه حلقه چاه حفر شده انجام شد.

مدیرعامل آبفار گیلان با اشاره به اینکه یکی دیگر از اقدامات شرکت شناسایی آیتم های آب بدون درآمد در دو بخش هدر رفت واقعی و ظاهری و کاهش آن به میزان 300 لیتر در ثانیه بوده است خاطرنشان کرد:به همین منظور برای شناسایی نشت های موجود شبکه اقدام به عقد قرارداد جهت استفاده از تجهیزات مدرن کردیم، نشت های خطوط بتنی از داخل لوله ها رفع شد و در شهرهای دارای اختلاف رقوم مانند ماسوله و دیلمان و ... برنامه های مدون مدیریت فشار اعمال شد.

این مقام مسئول با اذعان بر اینکه برای این منظور، تجهیزات تامین برق اضطراری منابع تولید و ایستگاه های پمپاژ را آماده کرده ایم ادامه داد:بصورت دوره ای از دیزل ژنراتورها بازدید به عمل آمده ، نقاط ضعف و ایرادات موجود شناسایی و مرتفع شده، با بخش خصوصی برای تعمیر و راه اندازی مجدد دیزل های خارج از مدار قرار داد منعقد شده و برای آمادگی کامل، مانور سراسری حفظ آماده به کار بودن تجهیزات تامین برق اضطراری انجام شده است که این اقدامات در مجموع منجر به آماده به کار بودن 90 دستگاه دیزل ژنراتور در تاسیسات شرکت شده است.

حسینی با بیان اینکه جهت تداوم خدمات رسانی مطلوب به مشترکین به خصوص در شهر پر جمعیت و پر تراکمی مانند رشت پروژه های اجرائی تعریف کرده ایم گفت: در شهر رشت به عنوان مرکز استان سه پروژه اساسی تعریف، اجرا و پیگیری شد ابتدا بخشی از باقیمانده رینگ آبرسانی شهر رشت به طول 2500 متر جهت افزایش فشار منطقه شمال و شمال غربی شهر رشت و در راستای آن 2000 متر پروژه تقویت خطوط آبرسان به محدوده پرتراکم و مرکزی شهر رشت اجرا شد و خطوط منتهی به محدوده جنوب شرقی رشت از مخزن 30000 متر مکعبی لاکان با اجرای 7700 متر  به شبکه موجود متصل و وارد مدار شد.

وی در خاتمه اظهار داشت: وظیفه  ذاتی شرکت تامین آب شرب مورد نیاز شهروندان گیلانی است. این منطقه خوش آب وهوا هموطنان‌مان را نیز به سوی خود می‌خواند که به همین سبب هر ساله شاهد مسافرت آنان به گیلان هستیم. امیدواریم موضوع مصرف صحیح در دستورکار همه مردم باشد تا با حفظ طبیعت زیبا و منابع آبی این استان سرسبز، خاطره ای به یادماندنی در اذهان‌شان باقی بماند.

سید محسن حسینی آبفای گیلان
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر