کد خبر: 728577 A

جهانگیر شاهمرادی خبر داد ؛

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز از برگزاری طرح ویژه بازرسی و نظارت بر بازار کالا و خدمات در ایام پایانی سال تحت عنوان "طرح نظارتی نوروز 98" خبر داد.

به گزارش ایلنا، جهانگیر شاهمرادی در جمع خبرنگاران، گفت: کنترل و نظارت بر وضعیت بازار کالا و خدمات اولویت‌دار در مراحل تامین، توزیع، ارائه خدمات و قیمت با توجه به افزایش تقاضای عمومی در ایام پایانی سال با هدف ایجاد آرامش در فضای روانی جامعه از مهم ترین اهداف این طرح است.

وی زمان پایان این طرح بزرگ را 15 فروردین 98 عنوان کرد و گفت: ایجاد زمینه مناسب برای تأمین و توزیع مایحتاج عمومی، جلوگیری از تخلفات احتمالی و رسیدگی فوری، دقیق و کارشناسی به شکایات و گزارش­های مردمی، هم افزایی و همکاری موثر با سایر نهادها و دستگاه های ذیربط در سطح استان در راستای وحدت رویه در اقدامات نظارتی از دیگر رویکردهای این طرح به شمار می رود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز درباره اولویت های کالایی این طرح بیان داشت: نان، لبنیات (شیر، ماست و پنیر)، گوشت­ قرمز، گوشت­ مرغ، تخم­ مرغ، برنج، شکر، روغن­ نباتی، حبوبات، میوه (سیب، پرتقال و ...)، پوشاک، کیف، کفش، آجیل، خشکبار، خواربار، شیرینی­ جات، روغن موتور، مواد شوینده و تایر خودرو از مهم‌ترین کالاهایی هستند که در این طرح مورد بررسی و نظارت ویژه قرار خواهند گرفت.

شاهمرادی درباره بخش خدماتی این طرح نیز تصریح کرد: عرصه فعالیت در بخش خدماتی شامل شرکت­های مسافرتی هوایی، زمینی و دریایی و دفاتر فروش آنها همچنین حمل و نقل درون­شهری و برون­شهری، اماکن تفریحی و فرهنگی، سیاحتی و زیارتی، واحدهای اقامتی، غذاخوری­ها، رستوران­های بین شهری، نظارت بر عملکرد انبارها و سردخانه‌­ها، میادین میوه و تره‌­بار، خدمات خشکشویی و قالیشویی نیز از شاخص‌ترین موارد نظارتی در بخش خدمات است.

وی اضافه کرد: نظارت ویژه بر نحوه تامین، جذب، توزیع و قیمت میوه به خصوص پرتقال و سیب، نظارت بر مراکز نگهداری کالا شامل سردخانه ها و انبارها و بررسی میزان موجودی کالاها در اول و پایان هر دوره و نظارت بر نحوه عملکرد نمایشگاه‌های عرضه مستقیم بهاره و فروش فوق العاده از اصلی‌ترین شاخص های طرح نظارتی نوروز 98 به شمار می رود.

این مقام مسئول در خاتمه اظهار کرد: شهروندان استان البرز می توانند شکایات و گزارشات خود در زمینه گرانفروشی، کم فروشی، تقلب، عدم اجرای تعهدات، عدم انجام خدمات پس از فروش در دوره ضمانت، قاچاق و عرضه خارج از شبکه را به صورت شبانه روزی با سامانه 124 در مرکز استان و شهرستان های تابعه مطرح کنند.

جهانگیر شاهمرادی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر