خبرگزاری کار ایران

سرپرست سازمان تامین اجتماعی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

کارگران نگران اصلاحات پارامتریک نباشند/اگر دولت بدهی‌اش را پرداخت کند، قول می‌دهیم سازمان را در همین سطح حفظ کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۲۴۹۹۷

محمدحسن زدا با بیان این مطلب که دولت 150 هزار میلیارد تومان به سازمان بدهکار است، گفت: از دولت انتظار نداریم پول نقد به سازمان تامین اجتماعی بدهد زیرا مطمئنیم جز اتلاف وقت چیز دیگری نیست.

محمدحسن زدا (سرپرست سازمان تامین اجتماعی) در پاسخ به این پرسش که چرا طرح اصلاحات پارامتریک تامین اجتماعی در دستور کار این سازمان و مجلس شورای اسلامی قرار گرفته درحالی‌که بیشتر کارگران مخالف این موضوع هستند، به خبرنگار ایلنا گفت: قوانین و مقررات سازمان تامین اجتماعی مربوط به 40 سال پیش است و بازنگری آن لازم بوده و هست اما جای نگرانی وجود ندارد. اگر قرار باشد سازمان تامین اجتماعی را داشته باشیم، باید این اصلاحات هم صورت گیرد.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه این طرح از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس به صحن مجلس ارائه شده است، افزود: اگرسازمان تامین اجتماعی نتواند همین حقوق یک میلیون و 400 هزار تومانی فعلی را پرداخت کند، با  یک فاجعه روبرو خواهیم بود.

وی ادامه داد: اصلاحات مربوط به افرادی خواهد بود که از این به بعد وارد سازمان تامین اجتماعی می‌شوند. اصلا جای نگرانی وجود ندارد. کسانی که از قبل تحت پوشش این سازمان بوده‌اند، روند پرداخت‌ها و خدماتی که به آنها ارایه می‌شود با همان سیستم قبل ادامه خواهد یافت.

زدا با بیان این مطلب که "امیدواریم سازمان تامین اجتماعی در سال‌های آینده هم به حیات خود ادامه دهد"، درباره شیوه اجرای اصلاحات در سازمان یادآور شد: مسئولان باید کمک کنند تا اصلاحات موردنیاز انجام شود.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به سوال دیگری درباره چرایی عدم پرداخت بسته حمایتی به شش میلیون کارگر نیز گفت: من در تیم تصمیم‌گیرنده بسته حمایتی نیستم تا بدانم  چه کسانی باید این بسته را دریافت کنند یا خیر. ما فقط مجری سیاست‌ها هستیم.

وی افزود: در سازمان تامین اجتماعی دو بسته حمایتی ارائه شده که یکی شامل دو میلیون و 600 هزار مستمری‌بگیر می‌شود و گروه بعدی برای 6 میلیون و 150 هزار بیمه شده است که هر زمانی گروه تصمیم‌گیرنده، به نتیجه نهایی رسیده و تصمیم بگیرد که منابع مالی بسته حمایتی را تامین کند، ما نیز ظرف 24 ساعت آمادگی داریم که آن را اجرایی کنیم.

زدا خاطرنشان کرد: بانک مرکزی نقش مرکزیت را برای سایر بانک‌ها ایفا می‌کند این در حالی است که سازمان و نهادی نداریم که بتواند صندوق‌های تامین اجتماعی را ساماندهی کند. وجود این نقص باعث شده بیش از 17  صندوق تامین اجتماعی مشکل‌دار داشته باشیم.

این مقام مسئول در سازمان تامین اجتماعی با بیان این مطلب که "یکی از مشکلات موجود در کشور این است که فاقد نظام چند لایه در تامین اجتماعی هستیم"، افزود: تکلیف مردم با این سازمان مشخص نیست. لایه‌های تامین اجتماعی مشخص نیستند و مردم نمی‌داند حق‌شان چیست و تکلیف سازمان چیست.

وی افزود: در انتظار تکمیل دوره انتقال به IT هستیم و اینکه اصلاح ساختاری خوبی در آینده نزدیک صورت گیرد.

زدا ادامه داد: دولت تا پایان سال 94، 80 هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است. اصل مطالبات دولت با سود مطالبات و سال‌های بعد از آن حداقل 150 هزار میلیارد تومان است.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی گفت: اگر در سال 98 حدود 50 هزارمیلیارد تومان از بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود، قول می‌دهیم که بتوانیم سازمان تامین اجتماعی و خدمات آن  را در سطح فعلی حفظ کنیم. ما هم از دولت انتظار نداریم  پول نقد به سازمان تامین اجتماعی بدهد زیرا مطمئنیم جز اتلاف وقت چیز دیگری نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز