کد خبر: 668563 A

ساخت آزاد راه تهران- آمل در دو قطعه آغاز شد؛

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از پایان عملیات ساخت آزادراه تهران-آمل تا سه سال آینده خبر داد.

عزت الله یوسفیان‌ملا درباره ساخت آزادراه تهران – آمل به خبرنگار ایلنا، گفت: قرارداد این آزادراه توسط وزارت راه و شهرسازی با قرارگاه خاتم‌الانبیا بسته شده و کارهای اولیه آن از جمله طراحی و جانمایی‌ها آغاز شده است. این آزادراه در دو قطعه ساخته می‌شود؛ قطعه اول از تهران تا تونل آبشار پلور و قطعه دوم از آبشار پلور تا آمل است.

نماینده مردم آمل و لاریجان در ادامه توضیح داد: این آزاد راه نزدیک‌ترین و بهترین مسیر برای رسیدن به دریای خزر و استان‌های شمالی حتی گیلان و گلستان است. آزادراه طراحی خوبی دارد و  بسیار مسیر را نزدیکتر کرده است، زیرا الزامی برای عبور از محل‌های خاص ندارد و از نزدیک‌ترین راه، مسیر طراحی می‌شود و به آمل می‌رسد. طول این آزادراه از پردیس رودهن تا آمل کمتر از ۱۱۰ کیلومتر است.

یوسفیان‌ ادامه داد: در حال حاضر جاده هراز توسط وزارت راه وشهرسازی در حال چهاربانده شدن است و مردم برای تردد هیچ گونه وجهی به عنوان عوارض پرداخت نمی‌کنند. اگر آزادراهی در کنار این جاده داشته باشیم مردم قدرت انتخاب خواهند داشت. کسانی که مایل به پرداخت عوارض باشند از آزادراه و کسانی که تمایلی ندارند از جاده هراز تردد خواهند کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس آزادراه تهران – آمل نماینده مردم آمل و لاریجان
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر