خبرگزاری کار ایران

افزایش 5 درصدی جمعیت گورخر آسیایی در پارک ملی توران شاهرود

asdasd
کد خبر : ۶۶۶۷۴۳

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان از رشد ۵.۱۱ درصدی جمعیت گورخر آسیایی پارک ملی توران شاهرود نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایلنا، عباسعلی دامنگیر از افزایش قابل توجه جمعیت گورخر ایرانی در پارک ملی توران شاهرود، خبر داد و گفت: رشد بیش از ۵.۱۱ درصدی جمعیت این گونه جانوری در معرض انقراض خصوصا در خشک سالی های اخیر بسیار قابل توجه است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان افزود: طی آخرین پایش و سرشماری صورت گرفته از جمعیت گورخر آسیایی پارک ملی توران شاهرود در سال ۹۶  این جمعیت در سال ۱۳۹۷ بیش از ۵.۱۱ درصد رشد داشته است و همچنین طبق آمارهای موجود طی ۱۰ سال گذشته این جمعیت بیش از دو برابر افزایش یافته است که نشان می‌دهد توانسته‌ایم با همکاری نهادهای مختلف در راستای حفظ و احیای این‌گونه ارزشمند موفق باشیم.

عباسعلی دامنگیر گفت: با توجه به اهمیت گونه گورخر ایرانی به عنوان تنها بازمانده علفخوران تک سم و از گونه های شاخص استان سمنان، آیین سرشماری گورخر ایرانی در زیست‌گاه توران شاهرود همه ساله بر اساس برنامه زمان‌بندی مشخص و بامشارکت تمام واحدهای تابعه با حضور نیروهای اجرایی و چندین اکیپ دو و سه‌نفره به‌وسیله موتورسیکلت و ماشین به انجام می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز