خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی:

تعامل نزدیک دانشگاه و صدا و سیما موجب ارتقای فرهنگی جامعه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۵۲۵۱۳

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: نزدیکی و تعامل دستگاه‌های اجرایی به ویژه صدا و سیما و دانشگاه که جزو گروه های مرجع جامعه هستند، موجب ارتقای فرهنگی جامعه می شود.

به گزارش ایلنا، عزیز حبیبی در نشست هم اندیشی با مدیرکل و معاونان صدا و سیمای مرکز اردبیل افزود: همانطوریکه امام خمینی(ره) صدا و سیما را یک دانشگاه معرفی کرده اند، ما نیز به عنوان دانشگاه مادر استان آماده ایم تا با صدا و سیما همکاری داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه معرفی دانشگاه و رشته های موجود می‌تواند بار اقتصادی را از دوش خانواده‌ها بکاهد، تصریح کرد: صدا و سیما می‌تواند با معرفی دانشگاه به خانواده ها کار بسیار مهمی در این زمینه انجام دهد.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با تاکید بر اینکه دانشگاه می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش موثری داشته باشد، گفت: حضور اساتید در برنامه های مختلف صدا و سیما می تواند در این زمینه نیز راهگشا باشد.

وی اضافه کرد: زمینه های همکاری دانشگاه و صدا و سیما بسیار گسترده است که امید می رود این نشست ها ادامه یافته و ثمرات بسیاری برای هر دو مجموعه داشته باشد.

حبیبی با اشاره به اینکه دانشگاه محقق اردبیلی دارای 376 نفر عضو هیات علمی است، افزود: 30 نفر از این تعداد دارای مرتبه علمی استاد تمام، 118 نفر دانشیار، 202 نفر استادیار و 26 نفر مربی هستند.

به گفته رئیس دانشگاه محقق اردبیلی؛ این دانشگاه دارای 228 رشته تحصیلی شامل 72 رشته کارشناسی، 97 رشته کارشناسی ارشد و 59 رشته دکتری است.

نقش گروه های مرجع در جامعه پررنگ شود

مدیر کل صدا و سیمای مرکز اردبیل با بیان اینکه جنگ تمام عیار علیه جمهوری اسلامی ایران راه انداخته اند، تصریح کرد: استکبار جهانی به دنبال این است که اعتماد مردم ایران به نظام جمهوری اسلامی را از بین برد زیرا دشمنان نظام و انقلاب پی برده اند که با جنگ نمی توانند به ایران ضربه وارد کنند.

علی ملا احمدی با اشاره به اینکه باید نقش گروه های مرجع در جامعه پررنگ شود، ادامه داد: تاثیرگذاری گروه های مرجع در جامعه باید بیش از پیش بیشتر شود و ما دنبال این هستیم که این گروه ها را بیشتر معرفی کنیم.

وی با اشاره به اینکه اخبار دانشگاه را رد نمی کنیم زیرا دانشگاه نقش مرجع دارد، اضافه کرد: ما تنوع موضوعی خیلی زیادی داریم که در این برنامه ها می توانیم با دانشگاه همکاری بیشتری داشته باشیم.
ملااحمدی با بیان اینکه حضور در دانشگاه یک نعمت است، افزود: قدم گذاشتن در محیط علمی برای ما افتخار است؛ چراکه علم جایگاه رفیع و مقدسی دارد.

وی تاکید کرد: سمت و سوی ما این است که از ظرفیت دانشگاه بهره مند شویم.

رسانه بخشی از زندگی است

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه صدا و سیما نقش بی بدیل و بسیار مهمی در جامعه دارد، گفت: فرهنگ سازی خانوادگی، اجتماعی، آموزشی و هنر از صدا و سیما نشات می گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالله حسنی افزود: رسانه بخشی از زندگی است و نمی توان بدون آن زندگی کرد.

وی با بیان اینکه در دانشگاه برنامه های مختلفی اجرا می شود، تصریح کرد: سال گذشته بیش از هزار و 100 برنامه فرهنگی در دانشگاه اجرا شده که در نوع خود حرکت بزرگی است اما در اجتماع بازتاب خاصی نداشته است و صدا و سیما باید بیشتر به این برنامه ها بپردازد.

حسنی با اشاره به اینکه صدا و سیما نوعا برنامه های کلان دانشگاه را در بازه زمانی کوتاه پوشش می دهد، اضافه کرد: صدا و سیما و دانشگاه باید بیشتر به هم کمک کنند تا سطح برنامه ارتقا یابد.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل ادامه داد: افراد موفق دانشگاهی به صورت مناسب از سوی صدا و سیما معرفی نشده اند و باید به این افراد ارزش داده و آنها را به مردم جامعه معرفی کند.

حسنی با اشاره به اینکه انتظار داریم عملکرد دانشگاه به صورت مناسب از طریق صدا و سیما معرفی شود، اظهار کرد: ظرفیت بزرگی در دانشگاه وجود دارد که صدا و سیما می تواند در برنامه های مختلفش از این ظرفیت ها بهره بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز