خبرگزاری کار ایران

200 هکتار از بیابان های شهرستان آرادان نهالکاری شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۶۳۴۲

مدیر عامل قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا بیان کرد با هماهنگی های صورت گرفته با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان عملیات بیابان زدایی و مقابله با پدیده گرد و غبار در مساحتی معادل 200 هکتار از اراضی بیابانی حسین آباد ده نمک انجام شد.

به گزارش ایلنا از سمنان، محمد معین رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آرادان گفت: بنا بر مطالعات انجام شده طرح مدیریت مناطق بیابانی به منظور کنترل کانون های گرد و غبار در این منطقه و محافظت از خطوط راه آهن و جاده تهران – مشهد ،  برنامه نهالکاری در سطح 200 هکتار در منطقه حسین آباد ده نمک به مرحله اجرا درآمده است.

محمد معین تصریح کرد: عملیات نهال کاری با هدف بیابان زدایی، مقابله با پدیده گرد و غبار و کاهش آلودگی هوا در منطقه صورت گرفت. 

وی افزود: این برنامه با هدف اقدام ملی مقابله با بیابان زایی، تعدیل اثرات خشکسالی و مقابله با آثار زیانبار گرد و غبار به مرحله اجرا درآمده که با این اقدام ضمن کنترل بخشی از گرد و غبار، زمینه مناسبی برای ایجاد اشتغال در بین جوامع محلی و ارتقای سطح دانش و آگاهی آحاد جامعه نسبت به فرهنگ منابع طبیعی فراهم می شود. 

معین اظهار کرد: اقدام لازم برای آماده سازی عملیات نهالکاری از قبیل چاله زنی، کاشت نهال تاغ و آتریپلکس و آبیاری در سطح 200 هکتار با کار فرمایی شرکت احداث، نگهداری و بهره برداری آزاد راه حرم تا حرم به پیمانکاری شرکت مهر نگار کویر گرمسار در حال انجام شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز