خبرگزاری کار ایران

نکوداشت رضا حیدری در تفرش برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۰۲

چهارمین همایش تخصصی تعزیه با محوریت نکوداشت استاد «رضا حیدری» وحضورمحققین و پژوهشگران برجسته تعزیه کشور پنج شنبه، ۴ آبان، در مجتمع فرهنگی هنری پروفسور حسابی شهرستان تفرش برگزار می‌شود.

ایلنا: با سخنرانی پیروزارجمند، داوود فتحعلی بیگی و اردشیر صالح‌پور؛ چهارمین همایش تعزیه با نکوداشت استاد رضا حیدری درتفرش برگزار می‌شود.
به گزارش ایلنا، دراین همایش موضوعاتی همچون: آسیب‌شناسی تعزیه، نقش پوشی درتعزیه و موسیقی درتعزیه مطرح و بررسی می‌شود.
پیروز ارجمند، مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری، پژوهشگروآهنگساز، درزمینه موسیقی درتعزیه، داوود فتحعلی بیگی، بازیگر و کارگردان تئا‌تر و پژوهشگر تعزیه، درخصوص آسیب‌شناسی تعزیه، احمد جولایی درخصوص ادبیات تعزیه، محمد حسین ناصر بخت در زمینه ادبیات و نقش پوشی در تعزیه و اردشیر صالح‌پور در خصوص تعزیه خوانی و شخصیت رضا حیدری به سخنرانی خواهند پرداخت.
درحاشیه این همایش نیز، نمایشگاههایی ازعکس تعزیه، اثاث و لباس تعزیه و نسخ تعزیه برگزار خواهد شد که دربردارنده گوشه‌ای از گنجینه‌های شهرستان تفرش درخصوص این هنرتاریخی ایرانی است.
این همایش در طی چهار سال برگزاری به تجلیل از پیشکسوتان و پیرغلامان این عرصه پرداخته است که در سال گذشته به طور ویژه با محوریت پیرغلامان برگزار شد و در آن از شادروان «کربلایی حسن گنجعلی» تقدیر به عمل آمد. است،
رضا حیدری در سال ۱۳۱۸ خورشیدی در تفرش، مهد تعزیه ایران، متولد شده است. وی از جمله شبیه خوان‌های مشهور ی است که این حرفه را از اوایل کودکی نزد پدر خویش آموخت و توانست نسل فعلی شبیه خوانی ایران را پرورش دهد.
این همایش از ساعت ۹ صبح روزیاد شده در مجتمع فرهنگی هنری پروفسور حسابی شهرستان تفرش با حضور هیات‌ها و انجمن‌های تعزیه ایران برگزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز