رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش خبر داد؛
رشد ۷ / ۵ درصدی قبولی دانشآموزان در امتحانات نهایی خرداد سال ۹۲

میانگین نمرات دروس دانشآموزان رشته علوم تجربی ۹ / ۱۱ در خرداد ۹۱ به ۱ / ۱۳ در خرداد سال ۹۲ و درصد قبولی دروس این رشته ۹ / ۸۰ در سال ۹۱ به ۶ / ۸۵ در سال ۹۲ افزایش یافته است.
ایلنا: رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش درصد رشد قبولی در تمام رشتهها را رقمی معادل ۷ / ۵ درصد اعلام کرد و افزود: درصد قبولی در تمامی رشتهها از ۳ / ۷۶ در خرداد ۹۱ به ۸۲ درصد در خرداد ۹۲ افزایش یافته است.
به گزارش ایلنا، «عبدالأمیر عرفی» رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به نتایج امتحانات کتبی نهایی دانشآموزان در رشته ریاضی در خرداد ماه امسال گفت: میانگین نمره دروس دانشآموزان رشته ریاضی از ۳ / ۱۳ در خرداد ماه به ۷۸ / ۱۳ در خردادماه ۹۲ رسیده است و درصد قبولی دروس این رشته نیز از ۳ / ۸۷ درصد در سال ۹۱ به ۹ / ۸۸ درصد در خرداد سال ۹۲ افزایش یافته است.
وی در مورد وضعیت امتحانات کتبی نهایی دانشآموزان پایه سوم متوسطه در رشتههای علوم تجربی و ادبیات و علوم انسانی خاطر نشان کرد: میانگین نمرات دروس دانشآموزان رشته علوم تجربی ۹ / ۱۱ در خرداد ۹۱ به ۱ / ۱۳ در خرداد سال ۹۲ و درصد قبولی دروس این رشته ۹ / ۸۰ در سال ۹۱ به ۶ / ۸۵ در سال ۹۲ افزایش یافته است.
عرفی افزود: در رشته ادبیات و علوم انسانی نیز میانگین نمرات دروس دانش آموزان از ۸۸ / ۸ در سال ۹۱ به ۲۸ / ۱۰ و درصد قبولی دروس این رشته از ۳ / ۶۲ به ۲ / ۷۲ افزایش یافته است که این امر حکایت از رشد چشمگیر کیفی نتایج امتحانات نهایی سال سوم متوسطه در این رشته طی این دو سال متوالی دارد.
وی با توجه به رشد حدود ۱۰ درصدی میزان قبولی دانشآموزان رشته علوم انسانی در امتحانات نهایی خرداد ماه امسال، ادامه داد: میانگین نمرات دروس دانشآموزان در رشته علوم و معارف اسلامی از ۲۶ / ۱۴ در خرداد ۹۱ به ۴ / ۱۵ در خرداد ماه ۹۲ و درصد قبولی دروس این رشته نیز از ۳ / ۹۲ در خرداد ۹۱ به ۷ / ۹۴ در خرداد ۹۲ افزایش یافته است.
عرفی، درصد رشد قبولی در تمام رشتهها را رقمی معادل ۷ / ۵ درصد اعلام کرد و افزود: درصد قبولی در تمامی رشتهها از ۳ / ۷۶ در خرداد ۹۱ به ۸۲ درصد در خرداد ۹۲ افزایش یافته است.
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با سپاس از تلاشهای خستگی ناپذیر دبیران و کارکنان ساعی آموزش و پرورش در سراسر کشور به ویژه دبیران پایه سوم متوسطه، برنامهریزیهای منظم مبتنی بر ارایه جداول هدف، محتوا، برگزاری کارگاههای آموزشی، افزایش مهارتهای دانشی و حرفهای طراحان سؤال را از عوامل مؤثر در کسب این توفیقات آموزشی برشمرد.