رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش؛
کتاب سبک زندگی دختران متفاوت از پسران است
![کتاب سبک زندگی دختران متفاوت از پسران است](https://cdn.ilna.ir/thumbnail/CNVRvpBq2KpB/YdHYY4gWkVxziNocTLLHoQVar3TrxmvO0e6SENMutiBXz7JNO2nT2KLgCR9h7O_-3nIltEJmYeuFfrGwjohJ9MP_KX6Prp9btVWjPPHRnsvSakU9GPto3w,,/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8+%D8%B3%D8%A8%DA%A9+%D8%B2%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C+%D8%AF%D8%AE%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%86+%D9%85%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%88%D8%AA+%D8%A7%D8%B2+%D9%BE%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D9%86+%D8%A7%D8%B3%D8%AA.jpg)
در پایه اول، دوم و ششم ابتدایی براساس همسو سازی با برنامه درسی ملی تغییراتی ایجاد شده است به این صورت که در پایه ششم براساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش برای تکمیل و ترمیم کاستیهای اهداف دوره ابتدایی کتب تغییر کرد.
ایلنا: رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش از تالیف کتاب سبک زندگی برای دانش آموزان دختر و پسر به صورت جداگانه و متفاوت خبرداد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، " محی الدین بهرام محمدیان" در سومین روز از سی امین اجلاس روسای آموزش و پرورش سراسر کشور که در همایشهای رازی دانشگاه گفت: در برنامه درسی ملی چرخشهایی اتفاق افتاد و توجه به رویکرد تلفیقی دروس و تغییر نگاه به معلم در دستور کار قرار گرفت.
وی با اشاره به تغییرات کتابهای درسی تصریح کرد: در پایه اول، دوم و ششم ابتدایی براساس همسو سازی با برنامه درسی ملی تغییراتی ایجاد شده است به این صورت که در پایه ششم براساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش برای تکمیل و ترمیم کاستیهای اهداف دوره ابتدایی کتب تغییر کرد.
وی ادامه داد: در پایه اول متوسطه از دوره اول متوسطه براساس برنامه درسی ملی برخی از کتابها جدید التالیف و برخی دیگر بهسازی شدهاند.
محمدیان با اشاره به اینکه در پایه سوم ابتدایی همه کتابهای درسی جدیدالتالیف هستند افزود: معلمان و مربیان باید دورههای آموزشی در این زمینه را بگذرانند.
معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: کتابهای مطالعات اجتماعی با رویکرد هویتی، پژوهش و تفکر و سبک زندگی سه کتاب جدید التالیف دوره متوسطه است.
وی با بیان اینکه کتاب سبک زندگی برای دانش آموزان دختر و پسر به طور جداگانه و متفاوت از یکدیگر تالیف شده است افزود: با توجه به اینکه در کتاب سبک زندگی دختران دو فصل در زمینه بلوغ و بهداشت جنسی اضافه شده است تمهیدات لازم برای تدریس این دو فصل باید در کلاسها در نظر گرفته شود.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی خاطرنشان کرد: از آنجایی که هیچ یک از کشورهای عربی کتابها نه فقط مکالمه هستند و نه فقط صرف و نحوی برای سال تحصیلی جدید کتاب عربی دوره متوسطه با این رویکرد و اینکه چرا زبان عربی را میآموزیم ارائه میشود.