خبرگزاری کار ایران

رییس اورژانس هوایی کشور خبر داد:

انتقال هشتمین قلب برای پیوند در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۸۱۴۴۱۱

رییس اورژانس هوایی سازمان اورژانس کشور گفت: خانواده مرد ۴۵ ساله یزدی که مرگ مغزی شده بود، رضایت به اهدای قلب و کلیه ایشان به بیماری نیازمند پیوند دادند.

به گزارش ایلنا، محمد سرور (رییس اورژانس هوایی سازمان اورژانس کشور) با اعلام این مطلب، اظهار داشت: قلب و کلیه فرد اهدا کننده، برای انجام پیوند به مردی ۴۲ ساله در بیمارستان مسیح دانشوری تهران، توسط اورژانس هوایی منتقل شد.

وی در خصوص این عملیات گفت:‌ با هماهنگی انجام شده توسط سازمان اورژانس کشور، اداره پیوند وزارت بهداشت و آشیانه جمهوری اسلامی، تیم مربوطه برای انجام عملیات انتقال قلب و کلیه اهدایی صبح امروز ساعت ۸ صبح از تهران به سمت یزد پرواز کرده و ساعت ۹:۵۹ عملیات جداسازی قلب و ۱۰:۱۴ دقیقه جداسازی کلیه در بیمارستان شهید رهنمون یزد به پایان رسید.

وی ادامه داد: با هماهنگی اورژانس هوایی، یک فروند بالگرد در بیمارستان شهید رهنمون یزد در انتظار تیم‌ پزشکی بود که پس از عملیات جداسازی، با قلب‌ و کلیه به فرودگاه یزد رفتند و با پرواز جت فالکون، ساعت ۱۱:۴۲ به تهران رسیدند. سرور بیان کرد: با هماهنگی اورژانس تهران و تیم عملیات ویژه اوژانس، تیم پزشکی، قلب را با بالگرد به بیمارستان مسیح دانشوری منتقل کرده و به بدن مرد 42 ساله در این بیمارستان، پیوند زدند.

به گفته وی تیم اورژانس کشور از ابتدای امسال تا کنون در ۷ عملیات ۸ قلب را برای پیوند، منتقل کرده و استان یزد در این زمینه، رکورددار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز