کد خبر: 783406 A

در شورای شهر مطرح شد؛

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران گفت: طرح ترافیک یک طرح شهری است که نیازمند پیوست مطالعاتی اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آرش حسینی میلانی، رئیس کمیته محیط زیست شورا در یکصد و پنجاه و چهارمین جلسه شورا در واکنش به گزارش ارائه شده از سوی پورسیدآقایی گفت: تصمیم شورا درباره تعیین نرخ عوارض رفت و آمد در محدوده دوم طرح ترافیک، تصمیم شجاعانه‌ای است. نارضایتی اجتماعی قابل پیش‌بینی است چراکه خودرو سریع‌تر، ارزان‌تر و راحت‌تر است.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه مطالعه‌ دانشگاه تربیت مدرس درباره آلودگی هوا که آقای پورسیدآقایی به آن اشاره کرد فقط به منواکسیدکربن اشاره کرده در حالی که منواکسیدکربن مسئله اصلی تهران نیست، گفت: من در نطقی که در صحن شورا ایراد کردم، تذکر دادم که طرح ترافیک نیازمند یک مطالعه کامل و جامع از نظر اندازه‌گیری آلاینده‌ها، غلظت، ضریب انتشار و مدلسازی است. در چند مورد دیگر هم تذکر دادم که در محدوده مرکزی طرح ترافیک باید کمبود ایستگاه‌های پایش و سنجش آلودگی برطرف شود. اکنون من از شما می‌پرسم برنامه‌تان برای تکمیل مطالعات آلودگی در مقاطع زمانی مختلف چیست؟

وی با تاکید بر اینکه طرح ترافیک یک طرح شهری است که نیازمند پیوست مطالعاتی اجتماعی است، تصریح کرد: این مسئله فرایند مشخصی است و مشاوری که در این باره تعیین می‌شود تا پرسشگری و نظارت را انجام دهد، باید در کمیسیون‌های مربوطه کنترل شود. بنابراین من از معاونت حمل و نقل و ترافیک می‌خواهم برنامه خود را درباره پیوست‌های محیط‌زیستی و اجتماعی طرح ترافیک ارائه دهد.

او خاطرنشان کرد: سوالات زیادی درباره جرایمی که برای شهروندان وضع می‌شود، وجود دارد. چه برنامه‌ای برای بهبود این مسئله دارید تا شورا این اطمینان را پیدا کند اگر جرایمی وضع می‌شود، حقوق مردم حفظ می‌شود.

در ادامه میرلوحی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: از اینکه از ۶ شاخص کنترل آلودگی هوا نوبت به گزینه ششم که همان ازن است رسید هم باید خوشحال باشیم و هم ناراحت. اینکه ذرات معلق کاهش یافته خیلی خوب است اما باید درباره افزایش ازن نیز فکری کرد.

میرلوحی با اشاره به حذف 40 هزار کارت طرح ترافیک خاص گفت: از این به بعد باید سفت و سخت پای اجرای این طرح‌ها بایستیم. رقبا می‌گویند شما پولها را در جای خود مصرف نمی‌کنید در نتیجه گزارش‌های ارائه شده مستندتر باشد تا جای سوال برای  رقیبان نماند.

نرخ عوارض آزادراهها آرش حسینی میلانی رئیس کمیته محیط زیست
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر