خبرگزاری کار ایران

امینی:

عملکرد جزیره‌ای موجب تحمیل هزینه به شهروندان شده است

asdasd
کد خبر : ۷۶۵۷۴۵

نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: پیش بینی ما ایجاد پارلمان و دولت محلی برای اداره شهرها است تا پارلمان محلی اختیارات لازم برای برنامه ریزی را داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ابراهیم امینی در نشست خبری نخستین کنگره آینده پژوهی و چشم انداز سازی شهری ایرا‌ن عنوان کرد: تهران به عنوان یک ابر شهر و نماد، بدن و پایتخت کشور ایران از اهمیت بالایی برخوردار است. از مسیری که دنیا برای مدیریت شهری طی کرده نتیجه خوبی حاصل شده که آن نتایج اختیار ماست، و حالا پیش بینی ما ایجاد پارلمان و دولت محلی برای اداره شهرها است تا هم پارلمان محلی اختیارات لازم برای برنامه ریزی را داشته باشد و هم راه‌هایی برای درآمدهای پایدارِ مدیریت شهری به وجود بیاید و بودجه آن وابسته به دولت نباشد و هم یک مدیریت جامع و یکپارچه  در حوزه‌های مختلف در اختیار مدیریت شهری قرار بگیرد. اینها نکاتی است که در دنیا وجود دارد و ما اگر بخواهیم کلان‌شهرها را خوب اداره کنیم راهی جز این نیست‌.

وی توضیح داد: شهر تهران باید جایگاه مطلوب خودش را پیدا کند و مشکلاتی مثل آلودگی هوا و ترافیک مورد توجه بیشتری قرار بگیرد. برای رسیدن به این نیز چاره‌ای جز نهادینه شدن فرهنگ مشارکت پذیری و شهروند مداری وجود ندارد.  یعنی باید با حمایت همه جانبه و مشارکت شهروندان شهر را اداره کرد تا به یک توسعه متوازن و همه جانبه‌ای برسیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: شاخص‌های زندگی مطلوب تمام مسائلی است که شهروندان به آن نیاز دارند؛ مثل رفاه، فرهنگ،اخلاق، سرسبزی شهر، دولت الکترونیک، قانون‌مداری، زیبایی و معماری ایرانی اسلامی، حمل و نقل روان، دانش‌بنیانی شهر، رونق اقتصادی و... همه اینها باید مدنظرمعیارهای زندگی‌های شاخص قرار بگیرد. ما نیز برای تحقق آن چاره‌ای جز شناسایی موارد مورد نیاز شهری نداریم و همه اینها باید بر اساس اصل ۱۰۳ قانون اساسی صورت بگیرد.

امینی تصریح کرد: هزینه‌های زیادی به شهروندان تحمیل می‌شود که نتیجه جزیره‌ای عمل کردن است و امیدواریم یک قانون یکپارچه برای مدیریت شهری به وجود بیاد و ما به دنبال آن هستیم تا از طریق آن مشکلات شهری را حل کنیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پایان اظهار داشت: امیدوارم درآمدهای پایدار هم به جایی برسد تا ما شاهد پیش‌بینی ابزارها و امکانات مناسب برای مدیریت کلان شهرها باشیم. بخش اعظم هزینه‌هایی که در پایتخت با آن مواجه‌ایم به اعتبار پایتخت بودن تهران است. اگر پایتخت جای دیگری بود ترافیک و آلودگی نیز تا این حجم در تهران وجود نداشت اما دولت همواره به پایتخت‌ توجه ویژه‌ای داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز