کد خبر: 743419 A

معاون اجتماعی ناجا از ادامه ارائه خدمات مشاوره ای در مناطق سیل زده تا بازگشت مردم به زندگی عادی خبر داد.

به گزارش ایلنا، سردار «احمد نوریان» معاون اجتماعی و سخنگوی ناجا در خصوص اقدامات ایجابی  نیروی انتظامی در مناطق سیل زده گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: در همان ساعات اولیه حادثه که با اعزام گروه‌های امدادی و انتظامی به ویژه یگان‌های ویژه ناجا به مناطق سیل‌زده گلستان همراه بود ضمن مستندسازی خدمات پلیس همچنین نقطه نظرات و مشکلات مردم به تصویر کشیده و منعکس شد.

سخنگوی ناجا افزود: با توجه به این که در حوادثی چون سیل و زلزله آسیب‌های روانی زیادی برای افراد به جای می‌ماند، معاونت اجتماعی ناجا اقدام به استقرار ایستگاه مشاوره در محل اسکان موقت سیل زدگان کرد و با نصب بنر در خصوص ارائه خدمات مشاوره ای اطلاع رسانی های لازم انجام شد.

سردار نوریان از فراخوان و به کارگیری مشاوران و مددکاران در این ایستگاه خبر داد و گفت: نیروهای مشاوره و مددکار ما توانستند طی این چند روز بیش از ۳۰۰ نفر را تحت پوشش خود قرار داده و خدمات روان شناسی و مداخله در بحران را برای آنها ارائه دهند.

وی اقدامات دیگر معاونت اجتماعی ناجا را تزریق امید به کودکان سیل زده و توزیع لباس، کفش، دفتر و اسباب بازی میان آنان  عنوان کرد و افزود: ارائه خدمات مشاوره‌ای تا بازگشت وضعیت منطقه به حال عادی ادامه خواهد داشت.

سخنگوی ناجا خاطرنشان کرد: با هماهنگی واحد مرکزی خبر یک گروه خبرنگار به مناطق سیل زده اعزام و اسکان یافته تا اقدامات صورت گرفته توسط پلیس در راستای کمک به سیل زدگان ثبت شود و در عین حال تمامی اخبار مربوطه نیز در سایت خبری پلیس منتشر خواهد شد.

سردار نوریان در پایان به استفاده از ظرفیت فضای مجازی در این خصوص تاکید کرد و گفت: فضای مجازی با توجه به سرعت انتشار داده‌ها می تواند بهترین راهکار برای اطلاع رسانی و ارائه هشدارها و توصیه‌های پلیس باشد.

سیل در گلستان
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر