خبرگزاری کار ایران

اخلال ۵۰ میلیارد ریالی در تولید و عرضه روغن‌های گیاهی خوراکی و بهداشتی

asdasd
کد خبر : ۷۲۵۴۹۰

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: فردی که با تقلب در تولید و عرضه روغن‌های خوراکی و بهداشتی در سطح کشور، باعث اخلال ۵۰ میلیارد ریالی در نظام تولیدی شده بود، در یکی از روستاهای اراک شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش ایلنا،‌ سردار کیومرث عزیزی در بیان جزئیات این خبر گفت: در حدود یک ماه قبل، پلیس آگاهی استان در تحقیقاتی از انبار و احتکار مقدار بسیار زیادی روغن مایع خوراکی در منزلی واقع در یکی از روستاهای اطراف شهرستان اراک با خبرشدند و تحقیقات نامحسوس کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم مالی و اقتصادی برای بررسی این موضوع آغاز شد.

وی افزود: در مراحل تحقیقات کارآگاهان پلیس، مشخص شد که فردی با بسته بندی روغن های خوراکی اقدام به عرضه آن تحت عنوان روغن های آرایشی و خوراکی خارجی در سطح کشور می کند و سود نامشروع بالایی نیز از این طریق به دست آورده است.

سردار عزیزی اضافه کرد: با پایان یافتن تحقیقات پلیس و با هماهنگی مرجع قضائی، محلی که این فرد برای اعمال مجرمانه خود استفاده می کرد شناسایی و مورد بازرسی قرار گرفت و  ۱۷ هزار لیتر انواع روغن مایع خوراکی، ۶۰۰ لیتر روغن بادام تقلبی با مارک های خارجی، ۵۰۰ برگ جعل شده از مارک های چند شرکت خارجی و تعدادی تجهیزات رایانه ای و الکترونیکی مورد استفاده در انجام این جرایم از متهم کشف و فرد دستگیر شده برای تکمیل تحقیقات به یگان انتظامی دلالت شد.

این مقام ارشد انتظامی در استان مرکزی با اشاره به تحقیقات کارآگاهان پلیس در به دست آوردن شیوه های مجرمانه انجام گرفته در این پرونده گفت: در بررسی های تخصصی انجام گرفته از تجهیزات رایانه ای توقیف شده از این فرد، تمامی مراحل جعل لیبل های شرکت های خارجی و بسته بندی های غیرمجاز نیزبه دست آمد.

وی ادامه داد: متهم با توجه به اسناد و مدارک موجود، به جرایم خود اعتراف کرد و اذعان داشت که از چندی پیش با ترکیب غیرقانونی و غیرمجاز روغن های خوراکی و اسانس های روغن های گیاهی و با جعل مارک شرکت های خارجی بر روی بسته بندی ها، محصولات خود را به فروش می رسانده و درآمد بسیار بالایی نیز از این راه کسب کرده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به دستگیری دیگر همدست این فرد،گفت: در ادامه روند رسیدگی به این پرونده و در بازرسی صورت گرفته از منزل یکی از بستگان متهم اصلی پرونده، تعداد زیادی بطری های اسانس روغن های خارجی فاقد مجوزهای بهداشتی و قاچاق نیز کشف شد.

سردار عزیزی ارزش ریالی جرایم صورت گرفته در این پرونده را در حدود ۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: با استعلام انجام شده از دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل استاندارد، غیرمجاز و غیرقانونی بودن محصولات تولید شده مشخص و با توجه به جرایمی چون احتکار، فرار مالیاتی، پول شویی و تحصیل نامشروع از سوی متهم اصلی، پرونده تشکیل شده به مرجع قضائی ارسال شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز