کد خبر: 719263 A

پورسیدآقایی تأکید کرد:

عصر امروز دیدار معاون حمل و نقل شهرداری تهران با سمن‌های حوزه دوچرخه در پایتخت برگزار شد.

به گزارش ایلنا، محسن پورسیدآقایی پس از شنیدن نکته نظرات دوچرخه سواران و دغدغه‌ها و خواسته‌های آنان گفت: دوچرخه سواران کار دل انجام می‌دهند و این کار خیلی خوبی هست چراکه وابسته به هیچ سازمان و ارگان خاصی نیستند و به صورت خودجوش و برای دل خودشان این کار را انجام می‌دهند و آدم‌هایی نیستند که دستوری و برای اضافه کاری دوچرخه‌‌‌سواری کنند.

وی با بیان اینکه اولین بار سال گذشته در باغ کتاب به جلسه گروه‌های دوچرخه سوار دعوت شدم و این جلسه برای من انگیزه ایجاد کرد تا از این گروه‌ها حمایت کنم، اظهار داشت: من هم به مانند خیلی از همشهریان‌مان تا مقطع دبیرستان با دوچرخه به مدرسه می رفتم و زمانی که دیدم دوچرخه‌‌سواری انگیزه تردد بسیاری از آدم‌ها در تهران است تلاش کردم که به آنها کمک کرده و زمینه توسعه دوچرخه را فراهم کنم اما باید این علاقمندی به دوچرخه را در عمل نشان دهیم و الان هم فرصت خوبی است.

این مقام مسئول با اشاره به توجه شهردار تهران به توسعه حمل و نقل پاک از جمله دوچرخه، تصریح کرد: شهردار تهران به جز دو هفته اخیر که به دلیل جراحی فک و به دستور پزشک از دوچرخه استفاده نکرده، در سایر سه شنبه‌های بدون خودرو از میدان توحید با دوچرخه عازم محل کار شده است و وقتی شهردار یک شهر پا به میدان می‌گذارد موضوع ملی می‌شود و همه کمک می‌کنند تا کار توسعه یابد.

پورسیدآقایی با بیان اینکه در یک سال اخیر هیچ سه شنبه‌ای را با خودرو به محل کار نیامدم، خاطرنشان کرد: باید در عرصه جذب هم‌‌رکابان بیشتر وارد شویم و می‌توانیم از شیوه تبلیغاتی شرکت‌های هرمی برای ترویج فرهنگ دوچرخه‌‌‌سواری استفاده کنیم و هر کسی تعدادی از افراد را برای استفاده از دوچرخه دعوت و ترغیب کند.

وی با بیان اینکه برخی از دوچرخه‌‌سواران از محدود شدن دوچرخه سواری به روز سه‌‌شنبه انتقاد داشتند، ابراز داشت: معمولا ما در سه‌‌شنبه‌های بدون خودرو از میدان توحید به سمت میدان ولیعصر هم‌‌رکاب می‌شویم و از آنجا نیز هر کسی به سمت محل کار خود رکاب می‌زند و می‌توانیم قرارهای اینچنینی بین دوچرخه‌‌سوارها بگذاریم و قرارمان هم میدان ولیعصر باشد یعنی دوچرخه‌‌سواران از جاهای مختلف به سمت میدان ولیعصر رکاب بزنند.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه خوشبختانه در برنامه پنج ساله سوم توسعه شهرداری تهران بندی تحت عنوان خیابان کامل به تصویب رسید که بر اساس آن همه مناطق ملزم هستند که سالانه یک خیابان را به خیابان کامل تبدیل کنند، در توضیح شرایط خیابان کامل بیان کرد: در این خیابان‌ها سهم پیاده، حمل و نقل عمومی، دوچرخه‌‌سوار و خودروهای سواری در نظر گرفته شده است و تا پایان برنامه باید ۱۱۰ خیابان اصلی به عنوان خیابان کامل معرفی شوند.

پورسیدآقایی با بیان اینکه خوشبختانه دوچرخه‌‌سواران زن از آموزش دوچرخه سواری استقبال زیادی کردند به همین دلیل به همه پارک‌های ترافیک مناطق ابلاغ کردیم که برنامه آموزش خاص دوچرخه‌‌سواری برای بانوان را در دستورکار قرار دهند، یادآور شد: شهرداری تهران عزم جزمی برای توسعه دوچرخه‌‌سواری دارد و هر چند که سرعت توسعه زیاد است اما باید تندتر شود.

در این جلسه تعدادی از دوچرخه‌‌سواران مشکلات خود را مطرح کرده‌اند و از نبود مسیر دوچرخه‌‌سواری، عدم آموزش مخصوص دوچرخه‌‌سواران، کمبود تبلیغات و... در سطح شهر تهران گلایه کردند.

در این مراسم از شهردار مناطق ۱۲ و ۴ نیز به عنوان افرادی که در راستای توسعه دوچرخه گام‌های اساسی برداشتند، تقدیر شد و گروه‌های دوچرخه سوار نیز از محسن پورسیدآقایی، معاون شهردار تهران به عنوان حامی اصلی دوچرخه‌‌سواران تقدیر کردند و لوح یادبودی به وی دادند.

محسن پورسید آقایی محسن پورسیدآقایی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر