خبرگزاری کار ایران

رییس پلیس فتای تهران بزرگ در گفت‌وگو با ایلنا:

تبلیغات خرید و فروش اسلحه در کانال‌های خبری جرم است

asdasd
کد خبر : ۷۱۵۷۷۰

رییس پلیس فتای تهران بزرگ درباره تبلیغات خرید و فروش اسلحه در کانال‌های پرفالوئر مانند کانال‌های خبری گفت: تبلیغات غیرقانونی در این کانال‌ها قطعا جرم محسوب می‌شود و قابل تعقیب است.

سرهنگ تورج کاظمی (رییس پلیس فتای تهران بزرگ)‌ در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره تبلیغات خرید و فروش اسلحه در کانال‌های خبری گفت: مدت زمان تبلیغات کانال‌های خرید و فروش اسلحه در کانال‌های پرفالوئر خبری بسیار کوتاه است، اما اگر چنین مواردی به رویت همکاران ما برسد، قطعا به مراجع ذیربط اعلام و اقدام قانونی با این کانال‌های خبری انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: مدت زمان این تبلیغات در کانال‌ها اصلا برای ما ملاک نیست و در هر مدت زمانی چه کوتاه و چه بلندمدت تبلیغات غیرقانونی از سوی کانال‌های پرفالوئر یا کانال‌های خبری قطعا جرم محسوب می‌شود و قابل تعقیب است و این کانال‌ها مرتکب جرم شده‌اند.

رییس پلیس فتای ناجا خاطرنشان کرد: در صورتی که مدارک و دلایل مستندی در خصوص چنین تبلیغاتی از سوی شهروندان برای ما ارسال شود، قطعا پیگیری‌های لازم در این زمینه نیز انجام خواهد شد و طی هماهنگی با دستگاه قضایی اقدامات لازم جهت برخورد با این کانال‌ها انجام خواهد شد.

سرهنگ کاظمی تصریح کرد: پلیس فتا به طور مداوم کانال‌ها و سایت‌‌هایی را که اقدام به خرید و فروش اسلحه می‌کنند را مورد رصد قرار می‌دهد، اما باید توجه داشته باشیم که از طریق بسیاری از این سایت‌ها کلاهبرداری صورت می‌گیرد و ممکن است افراد بدون اینکه حتی اسلحه‌ای در اختیار داشته باشند، اقدام به ایجاد چنین کانال‌هایی کرده و از این طریق قربانیانی را جذب و از آنها کلاهبرداری کند.

وی تاکید کرد: خرید و فروش اسلحه و تبلیغات در این خصوص در فضای مجازی جرم است و قطعا افرادی که اقدام به چنین کارهایی می‌کنند، تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

رییس پلیس فتای تهران بزرگ در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره افزایش فعالیت سایت‌ها و کانال‌های شرط‌بندی در ایام مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا گفت: به صورت کلی این سایت‌ها و کانال‌ها همیشه در حال فعالیت هستند و چنانچه مواردی را در این خصوص شناسایی کنیم سریعا با آنها برخورد خواهیم کرد و همچنین پلیس فتا به طور روزانه و مداوم اقدامات قانونی خود را برای ردیابی و شناسایی این سایت‌ها و کانال‌ها انجام می‌دهد.

سرهنگ کاظمی خاطرنشان کرد: امیدواریم برخوردهای ما با این سایت‌ها و کانال‌ها نتیجه‌بخش بوده و فضای مجازی فضای پاک‌تری شود. شناسایی این سایت‌ها یکی از اقدامات روزمره ما است و همانطور که گفتم چنانچه از سوی شهروندان نیز در خصوص این سایت‌ها به ما اطلاعاتی ارائه شود، قطعا برخورد قانونی خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز