کد خبر: 711546 A

رئیس دانشگاه شهید بهشتی:

رئیس دانشگاه شهید بهشتی گفت: تنها ۸ درصد داوطبان کنکور داوطلبان برتر هستند که در دانشگاه های سطح یک پذیرش می‌شوند، باید نسبت به تربیت و آموزش آنان حساس باشیم.

به گزارش ایلنا، جلسۀ دیدار اعضای هیئت‌علمی جوان با رئیس دانشگاه شهید بهشتی، برگزار شد.

حسن صدوق با اشاره به دغدغه‌های اعضای هیئت‌علمی جوان اظهار داشت: ما در هیئت‌رئیسه دانشگاه کاملاً به مشکلات استادیاران جوان ازجمله محدودیت درآمدهای مالی واقف هستیم و تمام تلاش خود را برای مرتفع کردن این مشکلات به کار می‌بندیم.

وی به طرح پیشنهادی وزارت علوم برای همسانی نسبی بین حقوق و مزایای اعضای هیئت‌علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اشاره کرد و گفت: با توجه به تفاوت بارز بین حقوق پرداختی به اعضای هیئت‌علمی در وزارتخانه‌های بهداشت و علوم، طرحی مطرح‌شده است که در آن تلاش شده است، این تفاوت کاهش یابد.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی، ارتقاء «مهارت‌آموزی» دانشجویان را وظیفه اعضای هیئت‌علمی خواند و گفت: جامعه از دانشگاه‌ها توقع دارد نه‌تنها در بعد آموزشی، پژوهشی و فرهنگی در تربیت دانشجویان کوشا باشند بلکه با مهارت‌آموزی، آنان را برای بر عهده گرفتن مسئولیت در جامعه و جذب در بازار کار آماده کند.

صدوق با اشاره به اهمیت جایگاه اعضای هیئت‌علمی جوان حوزه علوم انسانی خاطرنشان کرد: در شرایط پیچیده و حساس جامعه و بحران‌های بین‌المللی، شناسایی و ارائه راهکار برای آسیب‌های اجتماعی وظیفه مهم متخصصان و  اعضای هیئت‌علمی علوم انسانی است.

رئیس دانشگاه پذیرش داوطلبان برتر در «دانشگاه‌های سطح یک» را یک فرصت و ظرفیت مهم خواند و اظهار داشت: تنها ۸ درصد از داوطلبان آزمون سراسری که در زمره بهترین و توانمندترین جوانان این کشور هستند در دانشگاه‌های سطح یک کشور پذیرفته می‌شوند، همیشه به خاطر داشته باشیم که این نخبگان آینده‌ساز، امانت ملت در دست من و شما هستند و باید نسبت به تربیت و آموزش آن‌ها بسیار حساس باشیم.

صدوق «یاس و ناامیدی» را بزرگ‌ترین آفت در بین دانشجویان عنوان کرد و افزود: ناامیدی، سم مهلکی است که تبعات سوء آن را جامعه متحمل خواهد شد؛ تنگناهای اقتصادی، اعمال فشارهای بین‌المللی در قالب تحریم از سوی قدرت‌های بزرگ و تبلیغات سوء مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در ناامیدی جوانان است. اعضای هیئت‌علمی وظیفه مضاعفی برای مقابله با این آفت ها و بحران ها بر عهده‌دارند و برای نیل به این هدف نخست باید از خود شروع کنند، استادی که از روحیه جنگندگی و نشاط برخوردار نباشد نمی‌تواند دانشجویان را به مبارزه با ناامیدی ترغیب و تشویق کند.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی افزود: استعداد جوانان، بزرگ‌ترین سرمایه کشور است که جایگزینی برای آن وجود ندارد؛ دانشگاه‌های بزرگ دنیا به نبوغ جوانان ایرانی ایمان‌دارند و برای جذب نخبگان کشور هزینه‌های گزافی را به امید بهره‌مندی از توانمندی آن‌ها در آینده متحمل می‌شوند، وجود دانشمندان نخبه در تمام حوزه‌های علمی و کارآفرینان برتر در سرتاسر دنیا شاهدی بر این مدعاست.

رئیس دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود به راهبردهای پژوهشی دانشگاه اشاره کرد و گفت: گسترش تعامل با سازمان‌های بیرونی و انعقاد پروژه‌های مشترک با بخش صنعت، راهبرد کلان پژوهشی دانشگاه شهید بهشتی است.

 صدوق ادامه داد: معتقدم برای انسجام پروژه‌های مشترک با سازمان‌های بیرونی نیازمند بستر فرهنگی مناسب و برخورداری از روحیه مشارکت جمعی هستیم. اعضای هیئت‌علمی جوان از بدو فعالیت باید کارگروهی و پژوهش تیمی را سرلوحه امور قرار دهند.

وی ضمن تشریح اهمیت و تأثیر پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی، تأکید کرد: دوره کارشناسی ارشد و دکتری، دوره پژوهش و تحقیق است، پایان‌نامه و رساله، نشان‌دهندۀ شخصیت علمی دانشجو است. این ظرفیت عظیم باید به‌سوی بررسی و حل نیازهای کشور سوق یابد.

حقوق سرمایه شهید بهشتی کنکور وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر