خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون آموزش در گفت‌وگو با ایلنا:

خواسته‌های معلمان در لایحه بودجه ۹۸ لحاظ شود

asdasd
کد خبر : ۶۸۷۲۷۳

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص عدم توجه به حقوق معلمان گفت: مشکل درآمد و حقوق معلمان نه فقط در این دولت بلکه در تمام دولت‌ها وجود داشته و متاسفانه آموزش و پرورش در تمام دولت‌ها در اولویت کارها واقع نشده‌ است.

حمایت میرزاده (عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اعتراض برخی معلمان در هفته‌های گذشته و عدم حضور آنها سر کلاس‌های درس به علت حقوق ناکافی گفت: آموزش و پرورش همواره کسری بودجه داشته، از همین رو شرمنده معلمان هستیم، چرا که همیشه نتوانستیم، حقوقی که باید را به آنها پرداخت کنیم.

او در خصوص اینکه این مشکل در تمام دولت‌ها برای معلمان وجود داشته است، بیان کرد: مشکل درآمد و حقوق معلمان نه فقط در این دولت بلکه در تمام دولت‌ها وجود داشته و متاسفانه آموزش و پرورش در تمام دولت‌ها در اولویت واقع نشده‌ است.

وی ادامه داد: از طرفی تصویب بودجه بر اساس لایحه‌ای است که از طرف دولت تعیین می‌شود. اگر به آموزش و پرورش توجه شود، معمولا مجلس هم نظر مثبت دارد، اما اگر توجه نشود طبق قانون اساسی از جای دیگری نمی‌توان بودجه‌ای برداشت کرد، زیرا اگر از جای دیگری برداشت شود شورای نگهبان آن را به طور کل رد خواهد کرد.

میرزاده با بیان اینکه بهتر است همه این خواسته‌ها در لایحه بودجه ۹۸ آموزش و پرورش لحاظ شود، گفت: اگر واقعا دلمان به حال آموزش و پرورش می‌سوزد و می‌خواهیم کار مفیدی برای معلمان انجام دهیم بهتر است؛ تمام کسری‌ها و کمبودهای آموزش و پرورش همین الان که لایحه بودجه ۹۸ در حال تهیه است، ذکر شود. من صد در صد از طرف مجلس و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به شما قول می‌دهم که همه نمایندگان مجلس به شکل یک دست به نفع معلمان نظر خواهند داد.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شواری اسلامی در پایان اظهار داشت: معلمان باید در این زمینه امیدوار باشند و آموزش و پرورش هم باید تلاش کند تا در لایحه بودجه ۹۸ حتما به این امر توجه کند، مجلس هم قطعا به این امر توجه خواهد کرد. برای حل این مشکل اگر یک قدم از سوی دولت برای این کار برداشته شود حتما ده قم بیشتر از طرف مجلس برداشته خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز