کد خبر: 686283 A

وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به جمع‌بندی غربالگری سند تحول تا شنبه هفته آینده بیان کرد: در هر زیرنظام برنامه داریم که شناسنامه تفصیلی هرکدام از آن‌ها آماده است و باید الزامات هر برنامه برای تحقق هر زیرنظام نهایی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هشتمین جلسه  شورای راهبردی سند تحول با حضور سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش و معاونین وی در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

سید محمد بطحایی در این نشست عنوان کرد: مجموعه ۳۴۰ طرح در برنامه توسعه ششم امروز با جمع‌بندی حلقه‌های برنامه‌ریزی در سند تحول یعنی تصویب زیرنظام‌ها و اهداف برنامه و ریل گذاری‌های این امر جهت اجرای سند تحول انجام شد. برای اجرای سند تحول با بسیاری از برنامه‌ها مواجهیم که غربالگری‌های ما در این زمینه تا شنبه هفته آینده صورت می‌گیرد  و اعلام خواهد شد  که همگی به تفکیک هستند.

وی ادامه داد: ادبیات سند تحول را باید دائما ترویج کنیم و باید همه در آموزش و پرورش با ادبیات سند تحول آشنا شوند. بر خلاف آنچه تا به حال انجام شد، باید نگاه عملیاتی به سند تحول داشته باشیم. در هر زیر نظام برنامه داریم که شناسنامه تفصیلی هر کدام از آنها آماده است و باید  استلزامات هر برنامه برای تحقق هر زیرنظام نهایی شود.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد:  باید فهمیدن سند تحول یعنی در پیکره آموزش و پرورش نهادینه شود و برای عملیاتی کردن سند تحول باید مسیری را طی کنیم که پیمودن این مسیر شرط لازم تحقق و اجرای سند تحول است.

وی خطاب به اصحاب رسانه گفت: خیلی نباید روی مفاهیم تخصصی سند تحول تأکید کنیم؛ بلکه باید بیشتر روی نشانه‌ها و آثار عینی تأکید شود.  جامعه را نباید با مفاهیم آموزش و پرورش خسته کنیم.

وزیر آموزش و پرورش در پایان اظهار داشت: روز شنبه کارگروه غربالگری برگزار می‌شود و مشخصاً معلوم است کدام برنامه‌ها متعلق به زیرنظام‌ها و ناظر به اهداف عملیاتی است و به مساعدت کدام دستگاه‌ها نیاز داریم. از سال ۹۸ یک جهش جدی برای استقرار متوازن سند تحول در زیرنظام‌های ۶ گانه برداشته می‌شود.

حمیدی، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش در ادامه این نشست عنوان کرد: سند تحول شامل مفاهیمی عمیق و نظری است. با ریل‌گذاری که انجام شده زیر نظام‌ها شکل گرفته و برنامه‌ها طبق آن شکل گرفته است.

وی ادامه داد: البته ابهام مفاهیم سند امروز زدوده شده است و ما باید نهر منابع را به طرف اجرای سند تحول سوق دهیم و به طور کل امروز دیگر ابهامی در پیشبرد مساله سند وجود ندارد.

نوید ادهم، دبیر کل شورای آموزش و پرورش هم در این نشست بیان کرد: وزارتخانه برای اجرای سند، برنامه‌های لازم و زمان بندی‌های مربوط به آن را انجام داده است. ضمن اینکه اجرای سند به الزاماتی نیاز دارد که یکی از آن‌ها تامین اعتبارات است. متخصصان و دارندگان منابع و نمایندگان مجلس بودجه بیشتری اختصاص دهند تا شرایط بهتری برای اجرای سند فراهم شده و مدارسی در تراز آموزش و پرورش داشته باشیم.

عمادی، سرپرست معاونت آموزش متوسطه هم در این نشست گفت: زیر نظام‌های سند تحول توانمندسازهای این سند هستند؛ ضمن اینکه برنامه‌های سند تحول هم اولویت‌بندی و هم تفکیک شده‌اند. برنامه‌های این سند و اهداف دوره‌های تحصیلی به سرانجام رسید که ناظر به فعالیت‌های درون مدرسه، ساحت‌های ششگانه و دستیابی به مراتبی از حیات طیبه است.

غربالگری جمع بندی سند تحول هفته اینده
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر