کد خبر: 679874 A

مدیرکل وصول حق بیمه سازمان تامین اجتماعی گفت: کارفرمایان می‌توانند لیست حقوق و دستمزد هر ماه را حداکثر تا پایان ماه بعد به سازمان تامین اجتماعی ارسال و پرداخت کنند.

به گزارش ایلنا، مهرداد قریب با اعلام این خبر اظهار داشت: کارفرمایان طبق ماده ۳۶ قانون تامین اجتماعی، مسئول پرداخت حق بیمه سهم خود و بیمه شده به سازمان تامین اجتماعی هستند و باید در موقع پرداخت مزد یا حقوق و مزایا سهم بیمه شده را کسر و سهم خود را افزوده و به این سازمان تادیه کند. درصورتی که کارفرما از کسر حق بیمه سهم بیمه شده خودداری کند شخصاً مسئول پرداخت آن خواهند بود، لذا جهت ممانعت از این امر لازم است در مهلت مقرر قانونی نسبت به پرداخت حق بیمه اقدام کنند.

وی توصیه کرد: کارفرمایان می‌‌‌‌توانند لیست حقوق و دستمزد را به جای ارسال در پایان ماه بعد، در طول ماه بعد ارسال و پرداخت کنند تا با ترافیک خطوط اینترنتی پایان ماه و مشکلات ناشی ازآن مواجه نشده و با آرامش خاطر نسبت به ارسال لیست و پرداخت حق بیمه اقدام و از ارسال آن اطمینان حاصل کنند.

مدیرکل وصول حق بیمه سازمان تامین اجتماعی افزود: بدیهی است در این صورت چنانچه مشکلی در ارسال لیست ایجاد شود، با توجه به مهلت باقی مانده تا پایان ماه موضوع قابل بررسی و حل فصل با شعبه تامین اجتماعی مربوطه خواهد بود.

سازمان تامین اجتماعی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر