خبرگزاری کار ایران

معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی:

باید بستر را برای حضور و فعالیت نخبگان در حوزه خانواده مهیا کرد

asdasd
کد خبر : ۶۷۷۹۷۸

معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی گفت: باید بستر را فراهم سازیم تا اهل فضل و اندیشه و سازمان‌های مردم نهاد، حوزویان و دانشگاهیان وارد عرضه خانواده شوند و به اظهارنظر و ارائه راهکار بپردازند.

به گزارش ایلنا، کمال اکبری، معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی گفت: مهمترین نهاد اجتماعی، نهاد خانواده است و امروزه بر اثر تحولات جهانی در همه دنیا به ویژه ایران، خانواده دچار چالش‌هایی شده است که ضروری است نسبت به برون رفت از آن اقدام شود.
 
وی با بیان اینکه قطعا خانواده از آسیب ها و خطرات مصون نیست، افزود: باید همه کسانی که دلسوز این حوزه هستند قدم پیش بگذارند و کمک کنند تا این چالش‌ها به حداقل برسد.
 
اکبری ادامه داد: منظور ما بویژه نخبگان و سازمان‌های مردم نهادی است که در حوزه خانواده، مبارزه با آسیب‌ها، کاهش و کنترل آسیب‌ها نقش آفرینی می‌کنند و توانسته‌اند تاکنون منشا اثر بسیار مثبت و موفقی باشند.
 
وی با بیان این مطلب که تلاش ما این است که این نقش آفرینی‌ها گسترده‌تر و در سطح ملی باشد، گفت: ما باید بستر را فراهم سازیم تا اهل فضل و اندیشه و سازمان‌های مردم نهاد، حوزویان و دانشگاهیان وارد عرضه خانواده شوند و به اظهارنظر و ارائه راهکار بپردازند. موفقیت ما منوط به حضور این نهادهای برخواسته از مردم برای کمک به مردم است.
 
معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی ادامه داد: یکی از مهمترین کارهایی که باید انجام شود ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی میان نهادهایی است که با رویکرد تخصصی ایجاد شده‌اند و فعالیت می‌کنند. این نهادها باید برای رفع و کاهش آسیب‌ها کنار هم بنشینند و به تبادل اطلاعات بپردازند. این یک باور است و بر اساس آن کنگره ملی خانواده با هدف گردهمایی فعالان این حوزه شکل گرفت.
 
اکبری با اشاره به کنگره دو روزه فعالان حوزه خانواده گفت: در واقع این کنگره با این نگاه از سوی خود سازمان‌های مردم نهاد ساماندهی شده وبرخی نهادها مانند وزارت کشور صرفا برای کمک و تسهیل پا به میان نهاده‌اند.
 
وی با اشاره به اهداف این کنگره گفت: هم‌افزایی و همکاری بین سازمان‌های مردم نهاد برای کاهش آسیب‌ها، تحکیم خانواده، افزایش ازدواج و همچنین آسیب‌شناسی در این حوزه از یک سو و تعامل میان نخبگان، دانشگاهیان و فعالان حوزه ازدواج از سوی دیگر از مهمترین اهداف این کنگره خواهد بود.
 
معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی ادامه داد: این مهم در قالب توانمندسازی زوجین، ارائه مشورت و راهکارهای مناسب و برنامه ریزی برای برون رفت از مهمترین آسیب‌ها طی نشست‌های تخصصی، برگزاری نمایشگاه و اجرای پنل‌های مختلف آموزشی صورت می‌گیرد.
 
اکبری در پاسخ به این سئوال که چرا این همایش با وجود ضرورت‌هایی که به آن اشاره شد تاکنون برگزاری نشده، گفت: این ضرورت قطعا پیش از این هم وجود داشته است. سازمان‌های مردم نهاد و مجموعه فعالان تاکنون به صورت منطقه‌ای و استانی همایش‌های متعددی را برگزار کرده‌اند اما اکنون به این نتیجه رسیده‌اند که این گردهمایی و هم اندیشی باید به صورت ملی و در کنار هم برگزار شود. در واقع این همایش، ملی کردن نشست‌هایی است که تاکنون به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شد.
 
معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی درباره پنل‌های آموزشی این کنگره نیز گفت: در این پنل‌ها قطعا از کارشناسان و نخبگان در حوزه خانواده استفاده می‌شود اما هدف ما نشان دادن الگوهای موفق در حوزه ازدواج، تحکیم خانواده، کاهش طلاق و ... در قالب پنل‌ها است تا تجربیات موفق منتقل شود.
 
وی افزود: در این حال به صورت علمی و پژوهشی مباحثی نیز از سوی نخبگان مطرح می‌شود که قطعا می‌تواند بسیار آموزنده باشد. ما مطمئن هستیم با توجه به نیازهای موجود در این حوزه، این کنگره می‌تواند دستاوردهای بسیاری داشته باشد و تداوم آن اثر بسیار مثبتی برای کاهش آسیب‌های حوزه خانواده و مسائل مبتلا به آن خواهد داشت.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز