خبرگزاری کار ایران

رییس پلیس مواد مخدر ناجا خبر داد:

دستگیری نفر دوم باند تمساح خلیج/ افزایش مصرف مواد پرخطر در کشور

asdasd
کد خبر : ۶۶۴۱۵۹

رییس پلیس مواد مخدر ناجا از دستگیری نفر دوم باند تمساح خلیج خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار محمد مسعود زاهدیان در نشست خبری با اعلام دستگیری نفر دوم در باند تمساح خلیج گفت: این پرونده در دست تکمیل است و در حال شناسایی اموال مرتبط با این پرونده هستیم.

رییس پلیس مواد مخدر ناجا خاطرنشان کرد: 10 نفر بعد از دستگیری نفر اول این پرونده فعالیت می‌کردند که شناسایی شدند و در حال پیگیری هستیم.

وی درباره تمهیدات پلیس مبارزه با مواد مخدر برای پاکسازی اطراف مدارس از معتادان و خرده فروشان مواد مخدر با توجه به شروع سال تحصیلی گفت: یکی از اولویت‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر در برخورد با اعتیاد پاکسازی محیط‌هایی است که جوانان و نوجوانان در آن تردد دارند مدارس نیز از اولویت‌های ما است از حدود آبان ماه سال گذشته برنامه‌ای را طراحی و در حاشیه ۵۰۰ مدرسه در سراسر کشور اجرا کردیم در این طرح حاشیه 500 مدرسه که در مناطق آلوده شهرها قرار داشتند پاکسازی شد و توفیقات خوبی در این زمینه به دست آوردیم و حدود ۱۹۰۰ کیلو مواد مخدر از اطراف مدارس کشف و ضبط شده است.

سردار زاهدیان ادامه داد: سال تحصیلی جدید نیز حاشیه 2000 مدرسه در نقاط آلوده شهرها شناسایی و برای این طرح هدفگذاری شده اند البته این دلیلی بر آن نیست که مدارس به مواد مخدر آلوده هستند چراکه اولیای دانش آموزان و آموزش و پرورش توجه لازم را در این زمینه در مدارس دارند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا خاطرنشان کرد: فعالیت پلیس در این طرح یک فعالیت ترکیبی است چرا که هم باید پوشش انتظامی آشکار داشته باشد و همچنین در نقاطی که ضرورت دارد باید کار اطلاعاتی انجام شود قطعا  ماموران نامحسوس برای انجام این عملیات‌ها حضور خواهند داشت.

سردار زاهدیان با بیان اینکه در زمینه مواد مخدر طی سال های گذشته اقدامات خوبی در زمینه در موارد انتظامی امنیتی و قضایی صورت گرفته، گفت: باید توجه داشته باشیم که قاچاق مواد مخدر یک فعل اقتصادی است و کشور ما در منطقه‌ای واقع شده که بزرگترین قطب تولید مواد مخدر در آن منطقه قرار دارد هرچه وضعیت مواد در افغانستان بغرنج‌تر می‌شود ما با مشکلات بیشتری مواجه می شویم و علی رغم شعارهایی که در خصوص مبارزه با مواد مخدر از سوی سازمان‌های بین المللی در افغانستان داده می‌شود ما اقدامات موثری را در این زمینه در افغانستان شاهد نبودیم و در حال حاضر آمار تولید مواد مخدر در این کشور به ۹ هزار تن رسیده است.

 وی تأکید کرد: بدون‌تردید بازار مصرف این حجم از تولید مواد مخدر در کشور ما نیست و اروپا و آمریکا بازار مقصد هستند و ما در مسیر ترانزیت قرار گرفته‌ایم و در حقیقت قربانی مسیر ترانزیت مواد مخدر هستیم.

سردار زاهدیان با اشاره به دیوارکشی در مرزهای افغانستان و پاکستان گفت: ما برای حراست مرزها هزینه های سرسام آوری را پرداخت می‌کنیم و در حال حاضر قاچاقچیان مواد مخدر برای ورود مواد از مرز زمینی با مشکل مواجه شده اند و مرزهای دریایی و مسیر دریایی را انتخاب کرده‌اند و از طریق اقیانوس هند وارد دریای عمان و خلیج فارس می‌شوند.

 رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با بیان اینکه ۷۲ درصد از کشفیات مواد مخدر بر اساس اقدامات اطلاعاتی صورت گرفته است گفت: باندهای قاچاق مواد مخدر به دنبال این هستند که بخشی از درآمد حاصل از این خرید و فروش را برای گروه‌های افراطی مانند القاعده و داعش  هزینه کنند و نیروی انتظامی در کنار وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران فعالیت این شبکه ها را دنبال می کند.

وی با اشاره به راه‌های مختلف ورود مواد مخدر به کشور تصریح کرد: قاچاقچیان مواد مخدر در برخی نقاط با استفاده از خلاء موجود از طریق کاروان نظامی یا از طریق کوادکوپتر، پاراگلایدر، جاسازی در وسایل نقلیه و منجنیق مواد را وارد کشور می‌کنند. البته ما تا به امروز کشفیات خارق‌العاده‌ای داشتیم و در هیچ کشوری از جهان چنین میزان کشفیات مواد مخدر وجود ندارد. پلیس مبارزه با مواد مخدر برای مقابله با ورود مواد تلاش‌های شبانه روزی انجام می‌دهد و تاکنون سه هزار و ۷۵۰ شهید و بیش از ۱۲ هزار جانباز در این راه تقدیم کرده‌ایم که این نشان‌دهنده پایداری و استقامت ایران مقابل حربه‌ها و نیرنگ‌های روانی قاچاقچیان است.

 رئیس مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه شاید بر تعداد مصرف‌کنندگان در کشور اضافه نشده، تصریح کرد: متاسفانه مصرف مواد پرخطر در کشور افزایش پیدا کرده، یعنی مصرف مواد پرخطر بیشتر شده است. مصرف این مواد مخاطراتی را برای ما در زمینه ترک و بازپروری همراه دارد. همچنین مصرف مواد پرخطر باعث افزایش اقداماتی همچون پرخاشگری و ارتکاب جرایم خشن در مصرف‌کنندگان این نوع از مواد شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز