خبرگزاری کار ایران

آخرین خبرها از زمین‌لرزه کرمانشاه؛

افزایش مصدومان زلزله به ۲۶۷ نفر و دو کشته/اعزام ۲۱ تیم عملیاتی به مناطق زلزله‌زده

کد خبر : ۶۶۰۷۱۵

ساعت ۲ و ۴۳ دقیقه صبح امروز، زلزله نسبتا شدیدی در کرمانشاه و استان‌های همجوار احساس شد. این زلزله علاوه بر خساراتی که در پی داشته، تاکنون ۲۶۷ مصدوم و دو کشته برجای گذاشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، براساس اطلاعات مرکز لرزه‌نگاری کشور، در ساعت ۲ و ۴۳ دقیقه، زمین لرزه‌ای با قدرت ۵.۹ ریشتر در تازه‌آباد از توابع استان کرمانشاه اتفاق افتاد.

این زلزله در استان‌های همجوار کردستان و ایلام نیز احساس شده است.

به گفته هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه، گروه‌های ارزیاب به مناطق اعزام شده‌اند.

طبق آخرین اخبار؛ این زلزله خساراتی را در جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر از خود برجای گذاشته است و برخی از مسیرهای منتهی به کانون زلزله  بر اثر ریزش کوه مسدود شده‌اند.

اورژانس جوانرود اعلام کرده که اکثر مصدومین زلزله بر اثر ترس دچار افت فشار و مصدومیت سطحی شده‌اند.

ساعت ۵:۱۹ صبح

۶۵ مصدوم و یک کشته

هوشنگ بازوند (استاندار کرمانشاه) با اشاره به آخرین آمار مصدومان زلزله تا ساعت ۴:۴۵  بامداد گفت: ۶۵ نفر تاکنون بر اثر این حادثه مصدوم شده‌اند که به ترتیب در جوانرود ۱۲ نفر، روانسر ۲۰ نفر، کوزران ۴ نفر، ثلاث ۲۲ نفر و سرپل ذهاب ۷ نفر بوده‌اند.

استاندار کرمانشاه با تایید مرگ یک نفر در این حادثه تصریح کرد: متاسفانه ۱ نفر تاکنون در اثر زلزله جان خود را از دست داده است.

وی ادامه داد: برق در برخی نقاط استان قطع است، هم اینک جلسه اضطراری در استانداری کرمانشاه شروع شده است، کلیه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان آماده هستند.

 استاندار کرمانشاه گفت: باتوجه به شرایط استان و وضعیت زلزله، ادارات و دستگاه‌های دولتی بدون تاخیر و راس ساعت مقرر جهت ارائه خدمت شروع به کار خواهند کرد.

ساعت ۶:۵۳ صبح

افزایش مصدومان زلزله نیمه شب گذشته به ۱۴۵ نفر/ریزش کوه در محور جوانرود به ثلاث

مرتضی سلیمی (رئیس سازمان امداد و نجات) در گفتگو با ایلنا، با اشاره به آخرین جزییات زلزله ۵/۹ ریشتری نیمه شب گذشته در کرمانشاه گفت: ٨ تیم ارزیاب شامل ١٦ پرسنل و ٨ نفر نجاتگر که جمعا ٢٤ نفر می‌شوند، به منطقه اعزام شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۱۴۵ نفر تاکنون مصدوم شده‌اند، ادامه داد: تعداد مصدومان در ثلاث باباجانی٨٩ نفر، در جوانرود ۳۶ نفر و سرپل ذهاب ۲۰ نفر گزارش شده است همچنین یک نفر فوتی در روستای چم‌زرش جان خود را از دست داده است.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: کوه در محور جوانرود به ثلاث -گردنه سیاه طاهر نیز بر اثر این زمین لرزه ریزش کرده است.

ساعت ۷:۵۲ صبح

وضعیت در مناطق زلزله زده عادی است/آب و برق وصل شده

بهنام سعیدی در گفتگو با ایلنا، درباره آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده گفت: خوشبختانه آب و برق برخی مناطق مانند دالاهو که از نیمه شب گذشته به دلیل وقوع زلزله قطع شده بود، در حال حاضر وصل شده است.

وی ادامه داد: بر اثر این حادثه ۱۴۲، مصدوم و یک نفر نیز جان خود را از دست داده است. 

سخنگوی سازمان مدیریت بحران خاطرنشان کرد: وضعیت در منطقه به حالت عادی بازگشته و بیشتر مصدومان از مراکز درمانی مرخص شده‌اند. زلزله نیمه شب گذشته باعث ترس و وحشت مردم شده بود اما در حال حاضر شرایط کاملا عادی است.

سعیدی با بیان اینکه تیم‌های ارزیاب در منطقه حضور دارند، خاطرنشان کرد: زلزله نیمه شب گذشته در استان‌های کردستان و ایلام نیز احساس شده بود اما خوشبختانه گزارشی مبنی بر خسارت در این منطقه اعلام نشده است.

ساعت ۸ صبح

دو کشته و ۱۵۶ مصدوم بر اثر زلزله در کرمانشاه

مجتبی خالدی در گفتگو با ایلنا، با اعلام خبر افزایش مصدومان زلزله نیمه شب گذشته در کرمانشاه گفت: سه مصدوم نیز از کامیاران استان کردستان به تعداد مصدومین اضافه شده است و مجموع مصدومان به تعداد ۱۵۶ نفر رسیده است.

وی ادامه داد: تاکنون دو نفر نیز بر اثر این زمین لرزه جان خود را از دست داده‌اند.

سخنگوی اورژانس کشور خاطرنشان کرد: بالگردهای اورژانس کشور در آسمان استان کرمانشاه جهت ارزیابی دقیق‌تر مناطق زلزله‌زده به پرواز درآمده‌اند.

ساعت ۸:۳۰ صبح

افزایش مصدومان زلزله کرمانشاه به ۲۴۱ نفر

مجتبی خالدی در گفتگو با ایلنا، با اعلام افزایش مصدومان حادثه زلزله نیمه شب گذشته گفت: آمار مصدومان زلزله نیمه شب گذشته در استان کرمانشاه تا ساعت ۸ صبح به ۲۴۱ نفر رسیده است.

وی ادامه داد: تاکنون نیز دو نفر بر اثر این زمین‌لرزه جان خود را از دست داده‌اند.

ساعت ۸:۳۷ صبح

اعزام ۲۱ تیم عملیاتی به مناطق زلزله‌زده/گردنه سیاه‌طاهر بازگشایی شده است

مرتضی سلیمی (رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر) در گفتگو با ایلنا، با اشاره به زلزله ۵/۹ ریشتر در منطقه تازه‌آباد در استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر ۲۱ تیم عملیاتی نیز در منطقه حضور دارند و تا زمانی که شرایط به حالت عادی بازنگردد، این تیم‌ها در منطقه خواهند ماند.

وی از آماده‌سازی اسکان اضطراری برای زلزله‌زدگان خبر داد و تصریح کرد: بر اثر این زمین لرزه کوه در محور جوانرود به ثلاث -گردنه سیاه طاهر نیز بر اثر این زمین لرزه ریزش کرده بود که خوشبختانه با تلاش عوامل راهداری این مسیر نیز بازگشایی شده است.

ساعت ۹:۱۶ صبح

تردد در محورهای مواصلاتی منطقه زلزله‌زده کرمانشاه عادی است

سردار محمدحسین حمیدی (رییس پلیس راه کشور) در گفتگو با ایلنا، با اشاره به زلزله ۵/۹ ریشتری نیمه شب گذشته در استان کرمانشاه گفت: خوشبختانه بر اثر این زمین‌لرزه هیچ مشکل مواصلاتی در منطقه ایجاد نشده است.

وی با اشاره به ریزش کوه در محور جوانرود به ثلاث -گردنه سیاه طاهر نیز بر اثر این زمین لرزه خاطرنشان کرد: با تلاش عوامل راهداری این مسیر نیز باز شده و در حال حاضر تردد در این منطقه به صورت عادی است.

ساعت ۱۰:‌۱۵ صبح
هیچ مشکلی در منطقه زلزله‌زده وجود ندارد

رضا محمودیان (مدیر کل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه) درباره آخرین جزییات زلزله شب گذشته در استان کرمانشاه گفت: تاکنون طبق آمار اورژانس کشور 241 نفر مصدوم و دو نفر نیز بر اثر این زمین‌لرزه جان خود را از دست داده‌اند.

وی ادامه داد: 6 نفر از مصدومان در مرکز درمانی بستری و دیگر مصدومان نیز به صورت سرپایی درمان شده‌اند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با اعلام عادی شدن وضعیت منطقه زلزله‌زده گفت: شب گذشته مردم به دلیل ترس از زلزله در خیابان‌ها خوابیدند، اما در حال حاضر هیچ مشکلی در منطقه وجود ندارد و وضعیت کاملا عادی است.

ساعت ۱۱:۴۱ صبح

وزیر کشور فردا به کرمانشاه می‌رود

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در پی وقوع زلزله ۵.۹ ریشتری بامداد یکشنبه در استان کرمانشاه، فردا (دوشنبه) به این استان سفر خواهد کرد.

وزیر کشور در این سفر که همزمان با هفته دولت انجام می شود، علاوه بر پیگیری وضعیت زلزله زدگان و شرایط استان کرمانشاه و منطقه آسیب دیده پس از زلزله، از سایر طرح ها و پروژه های این استان نیز بازدید خواهد کرد.

ساعت ۱۴:۲۷

مشکل امنیتی در مناطق زلزله‌زده گزارش نشده‌است

سردار "حسین اشتری" در جمع خبرنگاران با تسلیت به خانواده جان باختگان زلزله بامداد امروز، اظهار داشت: نیروی انتظامی در دقایق اولیه وقوع زمین لرزه بامداد امروز در منطقه حاضر شد تا به مردم کمک کند و خوشبختانه اوضاع تحت کنترل است و تاکنون مشکل امنیتی گزارش نشده است.

وی  در ادامه هدف از سفر به استان کرمانشاه را بازدید از مرزهای استان عنوان کرد و افزود: شرکت در جلسه شورای تأمین، مراسم صبحگاه مشترک و دیدار با خانواده شهدا از دیگر برنامه های این سفر است.

این مقام عالی انتظامی کشور با بیان اینکه نیروی انتظامی آمادگی دارد تا با افزایش نیرو در مناطق مرزی به زائران اباعبدالله الحسین(ع) خدمت کند، گفت: بازگشایی مرزهای استان کرمانشاه بستگی به تصمیمات مسئولان کشور ایران و عراق دارد.

فرمانده ناجا در پاسخ به سوالی در رابطه با امنیت کلی مرزهای کشور، گفت: خوشبختانه با تقویت تجهیزات مشکلی در این رابطه نداریم.

ساعت ۱۶:۰۵

توزیع ۷۰۰۰ بطری آب معدنی در مناطق زلزله‌زده

مرتضی سلیمی، رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت مناطق زلزله زده گفت: بر اثر این زمین‌لرزه ۲۶۷ نفر مصدوم شدند و ۲ نفر بر اثر حمله قلبی فوت کردند.

رییس سازمان امداد و نجات سازمان هلال احمر با بیان اینکه ارزیابی از ۴۲ روستا انجام شده است، تصریح کرد: ۲۱ تیم ارزیاب شامل ۴۰ نفر نیروی عملیاتی به مناطق مختلف برای بررسی وضعیت منطقه اعزام شده‌اند.

سلیمی خاطرنشان کرد: ۱۸ دستگاه آمبولانس، ۳ دستگاه خودروی نجات و ۳ فروند بالگرد در منطقه حضور دارند. همچنین ۷۰۰۰ بطری آب معدنی در منطقه حادثه دیده توزیع شده است.

اخبار تکمیلی متعاقبا ارسال می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز