خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدارس شاهد آموزش‌وپرورش به ایلنا خبر داد؛

افزایش ۲۲۵ هزار تومانی حقوق فرزندان شهدا و جانبازان/ پیشنهاد استخدام ۱۰ هزار نفر در آموزش و پرورش در سال ۹۶

مدیرکل مدارس شاهد و ایثارگر وزارت آموزش و پرورش از پیشنهاد استخدام ۱۰ هزار نفر در آموزش و پرورش در سال تحصیلی آینده خبر داد.

کفراشی مدیرکل مدارس شاهد و ایثارگر وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به ماده ۵۱ قانون جامع ایثارگران گفت: براساس این قانون به آزادگان و جانبازان که ۱۱ هزار نفر را شامل می شدند، مبلغ ۲۵ درصد حقوق کارکنان یعنی ۲۲۵ هزار تومان پرداخت شد، اما برای فرزندان شهدا و جانبازان که حدود ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر بودند، این اقدام انجام نمی شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه با پیگیری های انجام شده، این ماده قانون برای فرزندان شهدا و ایثارگر اجرا شد و از چند روز آینده حکمشان صادر می شود و این حکم از تاریخ ۹۵/۱/۱ قابل اجراست.

این مقام مسئول آموزش و پرورش از پیشنهاد استخدام ۱۰ هزار نفر برای سال آینده خبر داد و گفت: آموزش و پرورش درخواست ۱۰ هزار ردیف بازنشستگی داده که اگر به تایید سازمان مدیریت برسد، ۲۵ درصد این تعداد یعنی ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از آن ها خانواده های شهدا و جانبازان هستند.

وی از تحصیل ۳۷۰ هزار دانش آموز در مدارس شاهد خبر داد و ادامه داد: همچنین تمام مدارس شاهد مورد بررسی قرار گرفتند که ۸۰ درصد مدارس ما نمره عالی دریافت کردند.

وی ادامه داد:  براساس دستورالعمل رتبه بندی مدارس شاهد، مدارس حائز رتبه‌های ممتاز و عالی مورد تشویق قرار می‌گیرند و مابقی مدارس موظف هستند، در یک برنامه مدون یک ساله حداقل یک رتبه جایگاه خود را ارتقا دهند.

کد خبر : ۳۹۹۶۶۸