خبرگزاری کار ایران

احمدی صدر:

رفع آسیب‌های اجتماعی شاید تا ۱۰ سال زمان ببرد

رفع آسیب‌های اجتماعی شاید تا ۱۰ سال زمان ببرد
کد خبر : ۱۴۵۹۳۱۵

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: آسیب اجتماعی که ۲۵ الی ۳۰‌ سال طول کشیده است در یک پروسه رفع می شود و این مسیر ده سال ممکن است طول بکشد، اما ظاهر شهر را می توانیم در ۶ ماه یا حتی ۳ ماه پاک کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد احمدی‌صدر در نشست خبری خود که صبح امروز برگزار شد، گفت: برآورد نیروی انتظامی این بود که ۸۰۰ زن معتاد متجاهر در تهران داریم ما در سه مرحله ۵۵۰ ظرفیت ایجاد کردیم و الان یاور شهر ده را نیز با ۲۰۰ تخت آماده بهره برداری کرده ایم. در دو سال گذشته ظرفیت برای زنان معتادان متجاهر زن ایجاد شده و برای منع پذیرش های زیر ۱۸ سال و بالای ۶۵ سال نیز ظرفیت ایجاد کردیم. برای بیماران زخم باز عفونی و ... هم که وظیفه وزارت بهداشت بود ظرفیت ایجاد کردیم همچنین برای معلولان نیز یاور شهر ۷ را ایجاد کردیم و به لطف الهی ۷۵۰۰ ظرفیت ایجاد کرده ایم. همچنین برای تمام معتادان متجاهر منع پذیرش ظرفیت ایجاد کرده ایم و پذیرش می شوند.

وی ادامه داد: ظرفیت سایر نهادها نیز در این بخش افزایش پیدا کرده است. در سازمان اجتماعی شهرداری تهران وظیفه ما این بوده که از دستگاه‌های متولی حمایت کنیم وظیفه جمع آوری معتادان متجاهر با پلیس است مسئولیت و اسکان و مجوز اسکان هم با سازمان بهزیستی است. ما می توانستیم ظرفیت ایجاد کنیم و کردیم.معتاد متجاهر اگر از خیابان جمع شود یک سری کاسبی ها تعطیل می شود.

وی ادامه داد: مشکل ما این است که این افراد سه تا شش ماه براساس قانون نگهداری می شوند و دوباره آزاد می شوند همه این افراد هم ترک کرده اند و باز هم برای خرید مواد مراجعه می کنند و اگر هم در سطح شهر حضور دارند که هستند، به صورت کلونی نیستند اما طرح جمع آوری تا شب عید ادامه دارد.

احمدی صدر خاطرنشان کرد: اگر دستگاه‌ها وظایف خود را انجام می دادند ۵ هزار معتاد متجاهر در سال ۹۶ به ۲۰ هزار معتاد متجاهر در سال ۱۴۰۰ تبدیل نمی شد. ما نمی گوییم دستگاهها کاری انجام ندادند. اما اعلام کردیم در این زمینه کمک می کنیم. برای یک مرکز ماده ۱۶ وزارت بهداشت حتی یک مجوز صادر نکرده است. تامین پزشک و پرستا و مددکار و بهیار برای این مراکز در توان مان انجام داده ایم. ما آنچه را که وظیفه ما هم نبود انجام دادیم. آسیب اجتماعی که ۲۵ الی ۳۰‌ سال طول کشیده است در یک پروسه رفع می شود و این مسیر ده سال ممکن است طول بکشد اما ظاهر شهر را می توانیم در ۶ ماه یا حتی ۳ ماه پاک کنیم اما اگر این ۹ گام تربیتی که برنامه ریزی کرده ایم اگر به درستی انجام نشود این کار به سرانجام نمی رسد. گزارش ترک فعل هیچ دستگاهی را مکلف به انجام وظیفه اش نمی کند برای همین مدل رفاقتی حمایتی جلو رفتیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز