خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با ایلنا:

۱۳ مدرسه اتمی در کشور داریم/ برنامه ریزی برای احداث مدارس جدید

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۲۹۰۶

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: مدارس انرژی اتمی قبلا فقط مقطع متوسطه را در بر می‌گرفت، اما موضوع نشر علوم و فنون نوین آنقدر مهم است که مدارس انرژی اتمی را به مقطع ابتدایی نیز گسترش داده ایم.

«محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در مورد مدارس انرژی اتمی توضیح داد: مدارس انرژی اتمی در راستای نشر علوم و فنون و برای گسترش باور توانستن به جامعه راه اندازی شده‌اند. 

اسلامی تصریح کرد: این مدارس راهی است که می‌تواند به ما کمک کند تا روی منابع انسانی کشورمان آن هم در سنین طلایی به ویژه دبستان متمرکز شویم. دانش آموزان بااستعداد در زمینه‌های علمی گوناگون در چنین مدارسی شناسایی می‌شوند و در ادامه زمینه رشد همه‌جانبه آن‌ها را ایجاد می‌کنیم و این افراد در آینده و پیشرفت کشور می‌توانند نقش آفرین باشند. 

به گفته رئیس سازمان انرژی اتمی، این سازمان، با توجه به مسئولیت اجتماعی خود و نگاه آینده‌نگری در موضوع تربیت نیروی انسانی متخصص، حساسیت‌های ویژه‌ای در مسیر گسترش کمی و کیفی آموزش در مدارس وابسته به این سازمان دارد.

اسلامی تاکید کرد: لازم است از هم اکنون به فکر آینده‌سازان کشورمان باشیم. شماری از دانش‌آموختگان مدارس انرژی اتمی در المپیاد و کنکور و آزمون‌های مختلف رتبه‌های خوبی می‌آورند و ما باید در تربیت نیروی متخصص گام تکمیلی را برداریم؛ این اقدام در راستای حضور نخبگان و دانش آموزان تحصیل‌کرده مدارس اتمی در بدنه فعالیت‌های اصلی صنعت هسته‌ای و آشنایی با این علم است. 

رئیس سازمان انرژی اتمی اضافه کرد: مدارس انرژی اتمی قبلا فقط مقطع متوسطه را در بر می‌گرفت، اما موضوع نشر علوم و فنون نوین آنقدر مهم است که مدارس انرژی اتمی را به مقطع ابتدایی نیز گسترش داده ایم. 

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه توسعه مدارس اتمی از جمله برنامه‌های آتی است، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۳ مدرسه اتمی در کشور داریم و امیدواریم تا سال‌های تحصیلی آینده تعدادی دیگر به این مدارس افزوده شود.

اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا احداث مدارس اتمی در شهرهای خاصی انجام می شود؟ عنوان کرد: طبیعتا این مدارس در شهرهایی از کشور راه اندازی می‌شوند و وجود دارند که تاسیسات هسته‌ای داریم. در واقع مدارس اتمی در فضایی تاسیس می‌شود که سازمان انرژی اتمی ظرفیت‌هایی مختص به خود را دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز