خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان غذا و دارو اعلام کرد:

مدیریت کمبودهای دارویی استان‌ها با دسترسی به اطلاعات سامانه تیتک

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۱۰۳۲

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به امکان دسترسی معاونین غذا و داروی سراسر کشور به داروهای توزیع شده در بستر سامانه تیتک، گفت: علاوه بر تحقق شفافیت، معاونین غذا و دارو می‌توانند موجودی دارویی سایر استان‌ها را رصد و اقلام مورد نیاز خود را تامین کنند.

به‌گزارش ایلنا، سیدحیدر محمدی در حاشیه جلسه شورای کلان منطقه هشت کشور در استان کرمان، اظهار کرد: در این نشست‌ها  مشکلات و راهکارهای توسعه حوزه دارو، تجهیزات پزشکی، مواد غذایی و سایر اقلام سلامت محور، معاونت‌های مربوطه مطرح و معاونین غذا و دارو مسائل استان و دانشگاه را مطرح و پیگیر وضعیت سهمیه‌های دارویی هستند. همچنین پس از طرح مسائل، راهکارهای برون رفت و بهبود شرایط ارائه و پیگیری می‌شود.

 وی در خصوص تامین داروهای خاص نیز گفت: کمبودهای دارویی به دو شکل کمبودهای جهانی و کشوری مطرح است که کمبودهای جهانی باید از مسیر منطقی کردن تجویز و مصرف مدیریت شود. کمبودهای کشوری نیز از طریق افزایش تولید، واردات موازی و مدیریت توزیع از طریق جابجایی منابع موجود شرکت‌های پخش قابل رفع است.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به دسترسی‌های ایجاد شده برای معاونین غذا و دارو در سامانه تیتک به منظور رصد اقلام دارویی توزیع شده در سراسر کشور، گفت: در این سامانه موجودی هر معاونت به صورت ریز اقلام دارویی و بر اساس IRC موجود است و هر معاونت در صورت بروز کمبود می‌تواند موجودی سایر استان‌ها را رصد و اقدام مقتضی را انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که امیدواریم شاهد آن باشیم توسعه صنعت داروسازی در شهر کرمان است که با توجه به سابقه اساتید این استان، می‌توانند در حوزه تولید دارو و تجهیزات پزشکی نیز فعال شود. تلاش برای راه‌اندازی پالایشگاه پلاسما در کرمان با کمک نماینده محترم کرمان و معاونت غذا و دارو در حال انجام است.

در ادامه اسدی پور - معاون غذا و داروی کرمان از انجام مقدمات لازم به منظور راه‌اندازی یک کارخانه سرم سازی و یک کارخانه پالایش پلاسما خبر داد و گفت: امیدواریم پروسه احداث این کارخانه‌ها تا پایان سال کلید بخورد تا در سال‌های آینده وضعیت تامین داروی کشور را بهبود بخشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز