خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه امیرکبیر:

آینده از آن کسی است که در زمینه هوشمندسازی قدرتمندتر باشد

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۰۶۰۷

رئیس دانشگاه امیرکبیر گفت: آینده از آن کسی است که در زمینه هوشمندسازی و هوشمندی قدرتمندتر باشد و توانایی و تولیدات بیشتری را عرضه کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «سیدحسن قدسی پور» رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در کنفرانس بین المللی هوش مصنوعی و خودرو هوشمند که صبح امروز سوم خرداد‌ماه برگزار شد، توضیح داد: دنیا با سرعت سرسام آوری به سمت هدفمندی و هوشمندسازی پیش می رود که حتی دعوا و رقابت اصلی چین و آمریکا امروز سر بحث هوشمندسازی است.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر درادامه بیان کرد: آینده برای کسی است که در زمینه هوشمندسازی و هوشمندی قدرتمندتر باشد و توانایی و تولیدات بیشتری را عرضه کند. ما در دانشگاه خودمان اعلام کردیم که حتما باید به این سمت حرکت کرد. در چندماه گذشته تمرکزمان را روی هوشمندسازی گذاشته ایم. البته همه کشورها و ملت و دولت ها به طور عادی در این جهت حرکت می کنند.

او تاکید داشت: حتی اگر مسئولان هم همت نکنند، کشور به هر حال و به شکلی در این جهت راهش را می رود. درست است مشوق‌ها سرعت می بخشد، اما اگر این موارد هم نباشد به خاطر توانمندی دانشجویان جوان ما این مسیر طی می‌شود.

قدسی پور اظهار کرد: اگر مسئولان همت کنند و در جهت گیری و تشویق در خصوص هوشمندسازی حرکت کنند، نتایج خوبی حاصل می شود.در برنامه راهبردی دانشگاه چه آموزش چه پژوهش و فناوری باید هوشمندسازی را مدنظر قرار داد.

او بیان کرد: به همکاران خود در بخش‌های مختلف گفته‌ایم باید در زمینه هوشمندسازی کارهای ویژه ای انجام شود. دوستان می گویند هنوز نمی توان در زمینه هوشمندسازی در بخش آموزش کار سنگینی انجام داد. یکی از استادان را مامور کرده ام تا ببیند در جهان در زمینه هوشمندسازی چه می کنند.

او گفت: براساس گزارش‌های دریافتی می دانیم دانشگاهی در دبی زده اند به اسم دانشگاه هوشمند. پس کشورهای همسایه ما در این سطح حرکت می کنند و ما هم باید با سرعت پیش برویم.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: هوشمندی و هوشمندسازی این است که عنصر هوشمند نسبت به محیط درک دارد و عکس العمل انجام می دهد. برای رشد چنین مقوله ای باید روی سنسورها و توسعه آن کار کرد همچنین باید درک محیط بالا برود و الگوریتم های مناسب طراحی شود.

قدسی‌پور با طرح این پرسش که آیا درس سه واحدی سنسورها که می گوییم در مقوله هوشمندسازی مهم است را نباید در همه دانشکده ها عرضه کنیم، توضیح داد: دانشجویان باید با آخرین سنسورهای دنیا آشنا شوند. این کار خیلی خوب است هرچند هزینه دارد، اما ما را به شدت پیش می برد و دید ما را باز می کند.

او اظهار کرد: زمینه های مختلفی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای رشد هوشمندسازی وجود دارد. دانشجویان صاحب اصلی این دانشگاه هستند و همه باید باهم همت کنیم و با مطالبه گری و پیگیری در وهله اول دانشگاه خودمان بعد کل کشور را به سمت هوشمندسازی پیش ببریم.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر همچنین در دومین گردهمایی مراکز آزفای موسسات آموزش عالی و دانشگاه‌های کشور گفت: برای موفقیت در تدریس آموزش زبان فارسی به دانشجویان خارجی باید برنامه‌های درسی، تعریف راهبرد ها، استراتژی‌ها و برنامه‌های متعدد در نظر گرفته شود. مدیران دانشگاه‌ها در این بخش زحمات لازم را می‌کشند و در وزارت علوم هم اقدامات خوبی انجام شده و امیدوارم زیرساخت‌های اصلی را در این زمینه تقویت کنیم و قطعا مراکز آزفای دانشگاه‌ها یکی از این زیرساخت هاست.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تصریح کرد: دانشگاه‌ها باید در این زمینه برنامه‌های دقیق‌تری داشته باشند و روز گذشته در شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کردم که برای علاقه مندی دانشجویان بین المللی به تحصیل در ایران امکانی ایجاد کرده‌ایم تا این افراد در کشور خودشان دوره‌های مجازی آموزش زبان فارسی را بگذرانند و ما این دوره‌های مجازی را برگزار می‌کنیم و همزمان از ظرفیت برخی دانشجویان دکتری جهت آموزش‌ها بهره می‌بریم. در این زمینه باید برنامه ریزی‌های لازم را جهت جذب دانشجویان خارجی داشته باشیم.

قدسی‌پور حال حاضر را دوران حساس تاریخی دانست و گفت: سیستم تک قطبی جهان بهم ریخته است و کشورهای ایران روسیه و چین به عنوان سه قدرت اصلی در جهان مطرح می‌شوند و ایران به عنوان کشور مهم در آسیا تا ۵۰ سال آینده می‌تواند به خوبی زبان فارسی را به دانشجویان خارجی آموزش دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز