خبرگزاری کار ایران

در پی شکایت اهالی طالقان صورت گرفت؛

صدور رای قضایی برای توقف بهره‌برداری از معدن هرنج طالقان

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۳۴۹۴

مدتی است اهالی روستای هرنج از توابع شهرستان طالقان در استان البرز سروصدای لودرهایی را می‌شنوند که در حال گودبرداری در منطقه هستند. به گواه شاهدان گروهی معدنکار با استخراج شن و ماسه از این روستا آرامش آنها را برهم زده‌اند. این روستاییان با نوشتن نامه‌ای که به امضای معتمدان و شورای روستای هرنج هم رسیده خواستار جلوگیری از این اتفاق هستند که منجر به تخریب زمین های کشاورزی‌شان شده است. همچنین اهالی مدعی‌اند اراضی کشاورزی آنها همگی جزو املاک شخصی آنها بوده که توسط عده‌ای به عنوان معدن‌دار، دچار آسیب جدی شده است.

به گزارش ایلنا، در پی شکایت اهالی روستای هرنج طالقان به دادگستری، مرجع قضایی این حوزه با صدور رایی حکم به تعطیلی برداشت از زمین‌های این روستا داد.

در این حکم آمده است: نظر به گزارش اداره محیط زیست و همچنین اداره مسکن و شهرسازی مبنی بر عملیات مضر به سلامت و در پهنه حفاظت مطلق سد طالقان با استناد به ماده 114 قانون آیین دادرسی کیفری رای توقف عملیات بهره‌برداری معدن هرنج به توسط بهره‌بردار ابلاغ می‌شود.

پیش از این «حامد فرضی» مدیرکل منابع طبیعی استان البرز گفته بود: در سال 91 مسئول منابع طبیعی شهرستان طالقان بودم و با توجه به آسیب و خسارتی که فعالیت معدن هرنج به منابع طبیعی روستا وارد می‌کرد، طبق وظیفه، مانع از ادامه فعالیت معدن شدم.

صدور رای قضایی برای توقف بهره‌برداری از معدن هرنج طالقان

فرضی در پاسخ به سئوال خبرنگار ایلنا مبنی بر راه‌حل رفع مشکلات کشاورزان و اهالی روستای هرنج، اظهار داشت: در مواقعی که مردم نسبت به فعالیت، معترض باشند و این فعالیت زندگی آنها را دچار مشکل کند، می‌توانند با طرح شکایت به مراجع قضایی از فعالیت معدن جلوگیری کنند.

مدیرکل منابع طبیعی استان البرز تصریح کرد: چنانچه فعالیت معدن به زمین‌های کشاورزی اهالی روستا آسیب وارد کند و فعالیت و زندگی روزمره مردم را تحت تاثیر خود قرار دهد، طبق قانون، مسئولان سازمان صنعت و معدن باید راهکار قانونی برای توقف بهره‌برداری ایجاد کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز