خبرگزاری کار ایران

با حضور وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور انجام شد؛

اجرای طرح نهال‌کاری ۷۰۰ هکتاری در کانون بحرانی فرسایش بادی چابهار/ سهم ۱۴ میلیونی سیستان و بلوچستان در طرح کاشت یک میلیارد درخت در ایران

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۴۴۳۴

طرح نهال‌کاری ۷۰۰ هکتاری در کانون بحرانی فرسایش بادی غرب شهر چابهار با حضور وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور به اتمام رسید.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، طرح نهال‌کاری ۷۰۰ هکتاری که با هدف توسعه پوشش گیاهی، جلوگیری از تولید گرد و غبار و کنترل بیابان‌زایی در سال زراعی ۱۴۰۰_ ۱۳۹۹ در سطح کلی ۷۰۰ هکتار آغاز شده بود، روز گذشته با حضور سید جواد ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی، عباسعلی نوبخت، معاون وزیر و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و تعدادی دیگر از مسئولان ارشد وزارت جهاد کشاورزی و سازمان منابع طبیعی به اتمام رسید.

عبدالله‌ بامری، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان درباره جزئیات اجرای این طرح گفت: کاشت نهال با گونه‌های مقاوم و بومی منطقه شامل آکاسیا، درمان عقرب، گز، کهور محلی و کهور پاکستانی، آبیاری و مراقبت نگهداری و واکاری عرصه از جمله عملیات‌های احیایی پیش‌بینی‌شده در این طرح است. 

وی افزود: در شهرستان چابهار با وسعت ۲۳۷ هزار و ۵۳۲ هکتار، ۴۵ هزار و ۶۵۷ هکتار کانون بحرانی فرسایش بادی وجود دارد. تا کنون بیش‌از ۹۰ میلیارد ریال اعتبار از محل طرح ملی مقابله با ریزگردها صرف اجرای پروژه نهال‌کاری ۷۰۰ هکتاری در چابهار شده است. 

بامری تاکید کرد: این طرح در راستای کاشت یک میلیارد نهال در کشور و با هدف حفاظت و صیانت از خاک اجرا شده است. 

اجرای طرح نهال‌کاری ۷۰۰ هکتاری در کانون بحرانی فرسایش بادی چابهار/ سهم ۱۴ میلیونی سیستان و بلوچستان در طرح کاشت یک میلیارد درخت در ایران

 

سهم ۱۴ میلیونی سیستان و بلوچستان در طرح «ایران سرسبز؛ ایران قوی» 

 

سید جواد ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه این مراسم، سهم استان سیستان و بلوچستان در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در ایران را ۱۴ میلیون نهال عنوان کرد و گفت: دولت مردمی در مدت ۴ سال یک میلیارد درخت را برای تحقق شعار «ایران سرسبز؛ ایران قوی» به دست مردم در سراسر کشور خواهد نشاند و سهم مردم شریف سیستان و بلوچستان سالانه ۳.۶ میلیون درختکاری است.

وی افزود: از ابتدای سال زراعی برنامه‌ریزی و تولید نهال در استان سیستان و بلوچستان شروع شده که امروز بخشی از نهال‌کاری‌های گذشته در سطحی بالغ بر ۱۵۰۰ هکتار به اتمام رسید.

ساداتی‌نژاد ادامه داد: با برنامه‌ریزی انجام شده و با اهتمام ویژه استاندار سیستان و بلوچستان و مجموعه منابع طبیعی و مردم خوب این استان، در سال ۱۴۰۲ بیش از ۳.۶ میلیون درخت کاشته خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: امسال از بخش تهاتر نیز ۷۵۰ میلیارد تومان  در پروژه «گرگروها» که یکی از مشکلات فرسایش خاکی استان سیستان و بلوچستان محسوب می‌شود، هزینه خواهد شد تا بتوانیم با برنامه‌ریزی سازمان منابع طبیعی در کنترل، مهار و حفظ خاک در منطقه اقدام کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز