خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

کاهش ۴ تا ۱۵ درجه‌ای دما در برخی استان‌های ایران از امشب/ تهران سردتر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۴۴۲۵

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور از کاهش شدید دما در برخی استان‌های کشور از جمله تهران از امشب تا روز یکشنبه خبر داد.

«صادق ضیائیان» در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت پیش‌بینی‌های هواشناسی تا امروز جمعه ۱۱ فروردین ۱۴۰۲ توضیح داد: از امروز سامانه بارشی به‌تدریج از شمال غرب وارد کشور شده و در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور و همچنین استان‌های ساحلی خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی شاهد بارش برف و باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در نقاط مستعد بارش تگرگ خواهیم بود. 

وی افزود: بارش‌ها در شمال غرب کشور، برخی مناطق غرب، ارتفاعات البرز و مناطق مرتفع استان‌های مازندران و گیلان به صورت برف و کولاک خواهد بود که می‌تواند باعث محدودیت‌هایی در ترددهای جاده‌ای شود و نیاز است که هموطنان در روزهای جمعه و شنبه سفرهای خود را مدیریت کنند. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: برای فردا (شنبه) نیز در شمال غرب، نوار شمالی کشور، استان‌های شمال شرق، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی بارندگی‌ها ادامه خواهد داشت و بارش‌ها در ارتفاعات به صورت برف خواهد بود. 

ضیائیان در ادامه گفت: در روز یکشنبه در ارتفاعات البرز، سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود که این وضعیت جوی در روز دوشنبه در استان‌های شمال شرق ادامه خواهد داشت.

این مقام مسئول در سازمان هواشناسی با اشاره به کاهش محسوس دمای هوا در روزهای آتی در برخی مناطق کشور گفت: از امشب در شمال غرب کشور، استان‌های غربی، استان‌های ساحلی خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و برحی نواحی مرکزی کشور شاهد کاهش محسوس دما خواهیم بود و روزهای شنبه و یکشنبه علاوه بر این مناطق در شمال شرق و شرق کشور نیز افت قابل توجه دما رخ خواهد داد.

وی در ادامه تاکید کرد: کاهش محسوس دمای هوا از امشب آغاز می‌شود و تا روز یکشنبه ادامه دارد. بیشترین کاهش دمای هوا مربوط به استان‌های شمال غرب کشور و استان‌های ساحلی دریای خزر بین ۱۰ تا ۱۵ درجه است. در سایر مناطق ذکرشده نیز کاهش دما بین ۴ تا ۹ درجه پیش‌بینی می‌شود. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران در روزهای آتی نیز توضیح داد: آسمان تهران فردا (شنبه) نیمه‌ابری همراه با وزش باد شدید خواهد بود و همچنین کاهش محسوس دما و بارش پراکنده نیز در استان تهران رخ خواهد داد. حداقل دمای هوای تهران در روز شنبه ۸ و حداکثر دمای هوا ۱۵ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: روز یکشنبه آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری و در بعضی ساعت‌ها همراه با وزش باد شدید با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتی‌گراد خواهد بود. 

وی در پایان تصریح کرد: در دو روز آینده در اغلب مناطق کشور وزش باد شدید و در نقاط مستعد خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. خلیج فارس و تنگه هرمز در روز‌های شنبه تا دوشنبه طوفانی است و همچنین از امروز تا روز یکشنبه شاهد افزایش ارتفاع امواج در دریای خزر خواهیم بود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز