خبرگزاری کار ایران

جانشین رئیس پلیس راه کشور در گفت‌وگو با ایلنا:

ترافیک پرحجم و روان در محورهای شمالی/ اغلب جاده‌ها لغزنده است/ واژگونی خودرو در ۲۷ درصد تصادفات

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۳۶۲۴

جانشین رئیس پلیس راه کشور از ترافیک ترافیک پرحجم و روان در محورهای شمالی و لغزنده بودن اغلب جاده‌های کشور به دلیل وقوع بارندگی خبر داد و گفت: از ابتدای طرح نوروزی پلیس یعنی ۲۴ اسفند تا امروز، در ۲۷ درصد تصادفات شاهد واژگونی خودرو بوده‌ایم.

«سرهنگ سیاوش محبی» در گفت‌وگو با ایلنا درباره آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های کشور در صبح امروز دوشنبه ۷ فروردین ۱۴۰۲ گفت: امروز مانند روزهای گذشته در اغلب محورهای مواصلاتی کشور شاهد ترافیک پرحجم و در برخی مسیرها به‌ویژه در محورهای مواصلاتی استان‌های زیارتی و سیاحتی و جاده‌های شمالی کشور شاهد ترافیک سنگین هستیم. 

جانشین رئیس پلیس راه راهور فراجا ادامه داد: در حال حاضر در محور فیروزکوه شاهد ترافیک پرحجم و روان، در محور هراز در هر دو مسیر جنوب به شمال و شمال به جنوب شاهد ترافیک پرحجم و روان هستیم و در محدوده‌های آب‌اسک، پلور و تونل وانا ترافیک بسیار سنگین است. 

وی افزود: هم‌اکنون در محورهای چالوس و آزادراه تهران – شمال نیز شاهد ترافیک پرحجم و روان هستیم، اگرچه در محدوده‌های سیاه‌بیشه و نسا ترافیک به صورت مقطعی سنگین است. آزادراه قزوین – رشت نیز ترافیک در محدوده‌های رودبار و منجیل به صورت مقطعی سنگین و در طول محور، ترافیک به صورت پرحجم و روان گزارش شده است. 

محبی تاکید کرد: در شرایط ترافیک سنگین، به عموم شهروندان عزیز توصیه می‌کنیم که در حین رانندگی صبر و حوصله بیشتری به خرج دهند و اگر ساعاتی را پشت حجم سنگین ترافیک می‌مانند، تصور نکنند که پلیس در محور حضور ندارد، بلکه همکاران ما در محل‌هایی مستقر می‌شوند که گره‌های ترافیکی وجود دارد.

این مقام مسئول در پلیس راه کشور گفت: مردم مطمئن باشند که نیروهای پلیس در تمام محورهای مواصلاتی حضور دارند و تلاش می‌کنند که شهروندان سفری ایمن داشته باشند. البته در این روزها نیاز است که عموم رانندگان بیش از پیش با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی با پلیس همکاری کنند تا شاهد وقوع حوادث کمتری در جاده‌ها باشیم. 

وی با اشاره به شروع دور جدید بارش‌ها از شب گذشته اظهار داشت: در حال حاضر سطح بیشتر محورهای مواصلاتی لغزنده است و رعایت سرعت مطمئنه و احتیاط در رانندگی به شدت توصیه می‌شود. همچنین رانندگان باید در ارتفاعات و محورهای کوهستانی حتما از تجهیزات لازم به‌ویژه زنجیر چرخ استفاده کنند. 

جانشین رئیس پلیس راه راهور فراجا ادامه داد: به عموم شهروندان توصیه می‌کنیم که تا حد امکان روز را برای ادامه مسیر و شب را برای استراحت انتخاب کنند، زیرا پرمخاطره‌ترین زمان از نظر وقوع تصادفات بخصوص واژگونی خودرو، از نیمه‌های شب تا حدود ساعت ۶ صبح است. 

وی در پایان تصریح کرد: از ابتدای طرح نوروزی پلیس یعنی ۲۴ اسفند تا امروز، در ۲۷ درصد تصادفات شاهد واژگونی خودرو بوده‌ایم که معمولا به علت خستگی و خواب‌آلودگی و عدم توجه به جلو رخ می‌دهد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز