خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک:

مشارکت عمومی ضرورت پیشگیری از ترک تحصیل دانش آموزان است

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۳۳۷۹

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در سفر به کرمان گفت: ترک تحصیل دانش آموزان چالشی جدی است که مشارکت عمومی ضرورت پیشگیری از آن است.

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مجتبی همتی فر گفت: اعتماد به نفس پایین، عدم آشنایی با مهارت‌های ارتباطی، بی‌سواد یا کم سواد ماندن، بالاتر رفتن آمار بیسوادان و… از پیامدهای ترک تحصیل دانش آموزان است. 

وی با توجه به گستردگی استان پهناور کرمان گفت: برخی مناطق استان کرمان نیاز به غنی‌سازی فرهنگی به لحاظ ترویج اهمیت دانش و علم آموزی و تحصیل فرزندان، همچنین رفع موانع در این زمینه و ارتقای پوشش تحصیلی دارند. 

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با تاکید بر این که در سه سال اول بچه‌ها از خانواده جدا نشوند، گفت: در روایات داریم که ۷ سال اول باید بچه‌ها فقط بازی کنند و بازی‌هایشان با آموزش همراه باشد، آموزش در این سن نباید با سخت گیری و فشار باشد بلکه باید با جهت دهی به آموزش‌ها همراه باشد. 

«رضا رضایی» مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این نشست با بیان اینکه بهترین کودکستان خانه است، گفت: راه اندازی کودکستان‌ها تحت نظارت آموزش و پرورش که مطالبه رهبری است، اقدامی ارزشمند و درخور توجه است که یکی از مهمترین کارهایی است که باید انجام داد، ساماندهی کودکستان‌ها بسیاری از مشکلات تعلیم و تربیت را مرتفع می‌کند. 

رضایی با اشاره به احادیثی که بیانگر نقش مهم آموزش در سن کودکی هستند، افزود: هر آنچه در کودکی آموخته ایم، برایمان نهادینه شده، هر چند که با تحت پوشش آمدن کودکستان‌ها در آموزش و پرورش زحمات همکاران ما بیشتر می‌شود، اما به هر حال ضرورت دارد که این مهم محقق شود. 

وی تصریح کرد: برای گزینش نیروها باید دقت نظر صورت گیرد، در حوزه اداره کل سعی شده چینش نیروها بر اساس تخصص باشد تا شاهد ارتقای سیستم باشیم. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان خاطرنشان کرد: محتوای در نظر گرفته شده برای نوآموزان باید متناسب با سن نوآموزان باشد که بتواند اثربخشی لازم را داشته باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز