خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان:

کتاب، خون جاری در رگ‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۳۳۷۱

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: کتاب، خون جاری در رگ‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، «حامد علامتی» با اشاره به اهم فعالیت‌های لازم برای اعتلای هرچه بهتر این مجموعه، یادآور شد: بسیاری از امور باید با جدیت و اهتمام بیشتری در دستور کار کانون قرار بگیرد تا بتوانیم شاهد اعتلا و سوق‌دادن مجموعه کانون به جایگاه و موقعیت واقعی آن در بین خانواده‌های ایرانی باشیم. به عنوان نمونه؛ کتاب به مانند خونی است که در رگ‌های کانون جاری بوده و متاسفانه در چند سال اخیر تا حدی از این امر مهم، محروم بوده‌ایم. به این تعبیر که شاید طی ۵ سال گذشته کتاب‌های بسیار اندکی توسط کانون به چاپ رسیده است. 

وی اضافه کرد: بر همین اساس، نیازسنجی و رصد لازم توسط همکاران و متخصصان مجموعه در این حوزه صورت گرفته و با اقدامات تمهید شده از سوی مجموعه کانون تاکنون، ۱۵۰ عنوان کتاب چاپ اول و بالغ بر ۳۵۰ عنوان کتاب پرمخاطب و نیازمند به تجدید چاپ داریم که در مجموع در حدود ۳ میلیون کتاب را شامل می‌شود. از این میان در حدود نیمی از این کتاب‌ها به چاپ رسیده و در تلاش هستیم تا تمام این میزان کتاب را در نمایشگاه امسال کتاب تهران آماده عرضه به کودکان و نوجوانان عزیز داشته باشیم. 

علامتی بیان داشت: اولویت اول همه ما این است که کتاب‌های چاپ شده در وهله نخست به کتابخانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور و سپس برای فروش به بازار هدف برسند. در حوزه انیمیشن، فیلم و تئاتر سیار نیز، اقدامات تاثیرگذار و ارزنده‌ای توسط همکاران ما در مجموعه کانون صورت گرفته که باید با تمام ظرفیت برای ثمربخش‌تر بودن و افزایش کمیت و کیفیت خدماتی از این دست برای کودکان و نوجوانان ایرانی تلاش خود را به کار ببندیم. 

مدیرعامل کانون پرورش فکری با اشاره به شعارهای در دست بررسی برای ترسیم رویکرد این مجموعه در سال پیش رو، خاطرنشان کرد: شعارهای مختلف و متنوعی برای ترسیم سیاست‌ها و رویکرد کلی کانون توسط مجموعه همکاران ما در دست بررسی بوده که در آن به موارد مهم و کلیدی تاکید خواهیم داشت. همانگونه که همه شاهد بودیم، مادران ایرانی در حدود دو سال مقابله جامعه با بیماری کرونا، پا به پای فرزندان خود از طریق آنلاین درس خواندند و دلسوزانه کودکان خود را همراهی کردند. 

وی در پایان اضافه کرد: بر همین اساس، نباید از نقش و جایگاه کلیدی و حساس مادران در کانون خانواده غافل باشیم و همین مهم، این نقش و جایگاه را به ما گوشزد می‌کند. بر همین مبنا در نظر داریم که نسبت به تحقق اصل «هر خانواده یک کانون و هر مادر یک مربی» حرکت کرده و این مهم را در میان خانواده‌های ایرانی نهادینه کنیم. اصل مهمی که بدون تردید، می‌توان با توجه هرچه بیشتر نسبت به آن، خدمات شایسته‌تر و ارزنده‌تری را به خانواده‌های عزیز ایرانی ارائه کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز