خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

تشریح برنامه‌های دفتر آسیب‌دیدگان اجتماعی در سال ۱۴۰۲/ آخرین وضعیت تعیین تکلیف نیروی‌های شرکتی اورژانس اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۳۱۶۰

سرپرست دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور برنامه‌های این دفتر در سال ۱۴۰۲ را تشریح کرد.

«مرتضی حیدرهایی» سرپرست دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره مهمترین برنامه‌های اورژانس اجتماعی در سال ۱۴۰۲ گفت: مهمترین موضوعی که در حوزه اورژانس اجتماعی در دستور کار داریم، افزایش استفاده از سامانه بی سیم اورژانس اجتماعی است. همچنین همزمان سامانه اصلی رصد اورژانس اجتماعی را راه اندازی می‌کنیم.

وی ادامه داد: در سال گذشته از سامانه بی‌سیم اورژانس اجتماعی رونمایی شد، در استان تهران بی‌سیم‌ها تحویل داده شده و سعی ما بر این است که تا قبل از پایان فصل بهار تمام استان‌های کشور به بی‌سیم اورژانس اجتماعی مجهز شوند. هزار و ۲۰۰ دستگاه بی‌سیم خریداری شده و در تهران نیز واگذار شده و تا پایان فصل بهار در سایر استانها واگذار می‌شود.

وی درباره برنامه‌های اورژانس اجتماعی در خصوص خشونت خانگی در سال ۱۴۰۲ ادامه داد: در موضوع خشونتهای خانگی در ۵ استان طرحی را به صورت پایلوت اجرا کرده ایم. این طرح شامل موضوع کار با مرتکب خشونت بوده است. نتایجی که از اجرای این طرح در این ۵ استان به دست آورده‌ایم، موفقیت‌آمیز بوده است. ۸۲۰ نفر از مرتکبین خشونت در مراکز ما و خدمات دریافت کرده اند. انشالله اگر اعتبارات کافی در موضوع خشونت‌های خانگی داشته باشیم، قصد داریم در سال ۱۴۰۲ در ۱۰ استان دیگر نیز این طرح را انجام دهیم چراکه معتقدیم جای زنی که خشونت دیده است در منزل است و بجای اینکه زن خشونت دیده از منزل خارج شود، باید فرد آزارگر و خشونت‌گر از منزل خارج شود. انشالله در ده استان دیگر نیز این طرح را اجرایی خواهیم کرد.

سرپرست دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور درباره افزایش خانه‌های امن در سال ۱۴۰۲ تصریح کرد: در حال حاضر خانه امن در همه استان‌ها به تعداد کافی وجود دارد آن چیزی که ما قصد داریم در استان‌ها راه اندازی کنیم مراکز کار با فرد خشونت‌گر است که خیلی هم نتایج خوبی داشته است.

حیدرهایی با اشاره به سایر برنامه‌های این دفتر در سال جدید تصریح کرد: در خصوص اجرای طرح «راه نوین» در ۱۴ استان اقدامات ما آغاز شده و تلاش ما بر این است که تا پایان سال ۱۴۰۲ این طرح را در ۱۰ استان دیگر اجرایی کنیم و مراکز راه نوین را راه اندازی کنیم.

وی همچنین درباره کودکان کار و خیابان در سال ۱۴۰۲ گفت: به محض اینکه دستگاه‌های ثبت کد یونیک از طریق عنبیه خریداری شود، ما همه استان‌های کشور را به دستگاههای ثبت اطلاعات هویتی از طریق عنبیه تجهیز خواهیم کرد. و انشالله یک بانک جامعی از کودکان کار و خیابان در ۶ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ رونمایی خواهیم کرد.

سرپرست دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور درباره تجهیزات اورژانس اجتماعی گفت: ما در حال حاضر از ۱۲۰ دستگاه خودروی غیردولتی برای خدمات اورژانس اجتماعی استفاده می‌کنیم اما با قولی که به ما داده‌اند و از محل تملک دارایی که قرار است در اختیار ما قرار دهند ما در فاز اول تصمیم داریم این ۱۲۰ دستگاه خودروی غیردولتی را از چرخه خارج کنیم و ۱۲۰ دستگاه ون در اختیار استانها قرار دهیم تا همه ماشین‌ها خودروی دولتی باشند و ما نیز شناخت کافی از رانندگان و خودروها داشته باشیم.

حیدرهایی خاطرنشان کرد: قطعا در برخی از استانها از فضای مناسبی برای اورژانس اجتماعی برخوردار نیستیم اما لازم است اعتبار مناسبی در این خصوص در اختیار سازمان بهزیستی قرار بگیرد، برخی از اورژانس‌های ما در ساختمانهای استیجاری قرار دارند و باید این مکان‌ها به فضای دولتی تبدیل شود. برخی از فعالیت‌ها در همه استان‌ها انجام نمی‌شود. در حال حاضر ضریب نفوذ اورژانس نزدیک به ۹۲ الی ۹۳ درصد است و سعی ما این است که اگر اعتبارات کافی در اختیار ما قرار بگیرد، ما ضریب نفوذ اورژانس اجتماعی را به صددرصد می‌رسانیم.

وی ادامه داد: تکلیفی که براساس برنامه ششم توسعه بر عهده سازمان بهزیستی قرار داده شده است، این بود که شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر به اورژانس اجتماعی مجهز شوند. سرشماری که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفت مشخص شد که برخی از شهرها به ۵۰ هزار نفر رسیده‌اند و ما در این شهرها اورژانس اجتماعی نداریم و سعی ما این است که اگر اعتبارات کافی در اختیار ما قرار بگیرد در همه شهرهایی که به بیش از ۵۰ هزار نفر رسیده‌اند در فاز اول به اورژانس اجتماعی تجهیز کنیم و همچنین در فاز دوم این برنامه‌مان اورژانس اجتماعی را در شهرهای بالای سی هزار نفر نیز راه اندازی کنیم.

سرپرست دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور درباره تعیین تکلیف نیروهای اورژانس اجتماعی گفت: پیش از سال جدید مجلس شورای اسلامی طرح تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی اورژانس اجتماعی را تصویب کرده و برای تعیین تکلیف به شورای نگهبان ارسال شده است اگر این طرح توسط شورای نگهبان نیز تصویب شود بچه‌های ما از مدل خرید خدمات به قراردادی تبدیل وضعیت می‌شوند و این کار امنیت شغلی بیشتری برای نیروهای ما ایجاد خواهد کرد. ما نزدیک به ۲۳۰۰ نفر نیروی خرید خدمات داریم آزمونی نیز برگزار شده و تا پایان فروردین ماه ۴۰۰ نفر دیگر بدنه اورژانس اضافه می‌شوند و انشالله با طرحی که مجلس تصویب کرده است با تبدیل وضعیت این افراد یک امنیت شغلی و امنیت خاطری برای دوستان ما در اورژانس اجتماعی ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز