خبرگزاری کار ایران

آیین "استقبال از بهار و ماه رمضان" در ایستگاه‌های متروی پایتخت

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۲۱۹۵

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه در آستانه بهار طبیعت و همزمان با جشن‌های فرخنده شعبانیه، از اجرای برنامه نوروزخوانی در ایستگاه‌های متروی تهران خبر داد.

به گزارش ایلنا، سید محمد نقیب در این باره گفت: در راستای ایجاد شور و نشاط بهاری در آستانه سال جدید و ایام نوروز، معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران با راه‌اندازی کاروان آئین‌های سنتی نوروز در ایستگاه‌های مختلف مترو نسبت به اجرای برنامه‌ها و آئین استقبال از بهار با حضور هنرمندان در قالب " عمونوروز، ننه سرما، دو نوازی سازهای سرنا و دهل و طبق‌های سفره هفت سین" اقدام می‌کند.

وی با بیان اینکه نوروزخوانان پیام آوران شادی و بهار هستند، افزود: نوروزخوانی از جمله آئین‌های پیش بهاری به شمار می‌رود و این رسم کهن در مناطق مختلف اجرا می‌شود تا نوید بهار داده شود.

نقیب حفظ سنت‌های اصیل و کهن را از جمله اهداف نوروزخوانی بیان کرد و بر لزوم پاسداشت آئین‌های کهن تاکید کرد و برای ایجاد نشاط و شادابی در ایستگاه‌های مترو از ۲۳ لغایت ۲۸ اسفند آئین‌های نوروزخوانی در ایستگاه‌های مختلف متروی پایتخت اجرا شد.

نقیب ادامه داد: به منظور ایجاد رفاه و آسایش مسافران جهت اقامه نماز به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان، تکمیل و تجهیز نمازخانه ایستگاه‌های مترو در چند فاز از اسفند ماه ۱۴۰۱ در ۴۵ نمازخانه آغاز شده است.

وی تصریح کرد: در فاز اول ۴۵ نمازخانه مترو با فرش مخصوص نمازخانه به متراژ ۱۷۰۰ متر مربع و سایر وسایل مورد نیاز در نمازخانه ایستگاه‌های خط یک، خط دو و ایستگاه میدان حضرت ولی‌عصر(‌عج) در خط سه،  ایستگاه‌های میدان انقلاب اسلامی و دروازه دولت، در خط چهار، خط شش و خط هفت به همت ستاد اقامه نماز شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه مفروش شد.

نقیب ادامه داد: در فاز دوم نیز تجهیز و تکمیل ۱۰ ایستگاه دیگر در دستور کار قرار گرفته است و مجموعا در دو فاز ۱۷۰۰ متر فرش استفاده خواهد شد. همچنین تمامی نمازخانه‌ها نیز همزمان با طرح استقبال از بهار غبار روبی و آماده خدمت رسانی به نمازگزاران محترم شدند.

بر اساس گزارش روابط عمومی شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه، اجرای طرح یک حس خوب با محوریت حجاب و عفاف در ۲۰ ایستگاه متروی تهران، چیدن سفره هفت سین در ایستگاه‌های منتخب، اجرای پویش اذان زنده در متروی تهران، اجرای طرح نسیم بهشت با محوریت حضور طلبه‌های جهادی در ماه مبارک رمضان، فضاسازی ایستگاه‌ها و قطارها با محوریت عید نوروز و ماه مبارک رمضان، نصب پارتیشن مقابل آبسردکن‌های ایستگاه‌ها و نصب دعای مخصوص ماه رمضان در نمازخانه‌ها، توزیع افطاری ساده در ایستگاه‌های منتخب به صورت رایگان از دیگر اقدامات معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری مترو تهران در عید نوروز و ماه مبارک رمضان خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز